U srijedu, 22. siječnja 2025. u Svečanoj dvorani Filozofskog fakulteta Osijek (soba 60) s početkom u 12 i 20 održan je Dan otvorene nastave iz kolegija Medijska pedagogija. Cilj dana otvorene nastave bio je predstaviti radnu verziju Priručnika za medijski odgoj i obrazovanje, nastalog u okviru nastave iz kolegija Medijska pedagogija u zimskom semestru ak. god. 2023./2024., urednika prof. dr. sc. Gorana Livazovića, nositelja kolegija, i dr. sc. Nemanja Spasenovskog, asistenta, te autora, studenata II. godine diplomskog studija pedagogije.
U sklopu kolegija Medijska pedagogija na diplomskom studiju Pedagogije, studenti su u parovima obradili seminarske teme, njih ukupno 12, koje su rezultirale teorijskim radovima i praktičnim materijalima izrađenim u odabranim digitalnim alatima. Teorijski dio rada imao je za cilj istražiti temeljne koncepte, teorije i relevantnu literaturu, dok je praktični dio omogućio interaktivnu i vizualnu prezentaciju sadržaja. U Priručniku se u konačnici nalazi 14 različitih digitalnih alata koji doprinose boljem razumijevanju i inovativnom prikazu obrađenih tema.
Dan otvorene nastave je otvorila pozdravnim govorom prodekanica za nastavu i studente izv. prof. dr. sc. Sanja Jukić. Nositelj kolegija prof. dr. sc. Goran Livazović je okupljene potom pozdravio s nekoliko uvodnih riječi te upoznao s koncepcijom nastave iz kolegija Medijska pedagogija u ak. god. 2023./2024.
Uslijedilo je predstavljanje teorijskih radova i digitalnih alata koje su izradili studenti I. godine diplomskog studija na kolegiju Medijska pedagogija kako slijedi:
Antea Babić i Lovro Knežević predstavili su temu Suvremene medijske ovisnosti i virtualni identiteti mladih te alate Padlet i Flipsnack. Lea Belačić i Josipa Bubalović predstavile su temu Programirana inteligencija – izazovi odnosa čovjeka i tehnologije te digitalni alat Miro. Astrid Borevković i Marija Katić predstavile su temu Suvremene medijske supkulture i alate Artsteps i Crossword Labs. Nina Jagustin i Tamara Maslarić predstavile su temu Kognitivni i psihosocijalni utjecaj reklama – izazovi subliminalnih poruka za djecu i mladealat Pixton. Korina Krijan i Ena Mišetić predstavile su temu Mediji i sindrom opasnog svijeta te digitalni alat Educaplay. Dejan Jurković i Filip Lasić predstavili su tmu Utjecaj videoigara na mlade – od GTA V do zatvora Minecraft i Lino. Viktorija Marković i Anamarija Pančić predstavile su temu Kako su nas mediji izveli iz ormara – odgojno -socijalizacijske tabu teme te digitalni alat Animaker. Antonela Stanić i Nikolina Živić predstavile su temu Utjecaj medija na tjelesno samopoimanje mladih – odrastanje u eri filtera te digitalni alat Book Creator. Paula Vilić i Ana Jozipović predstavile su temu Medijski idoli u adolescenciji te alate Coogle i Prezi. Lara Vukobratović i Dora Štrok predstavile su temu Položaj žena u suvremenim medijima – od Tarane Burke do #Metoo pokreta te alat Flipsnack.
Za moderiranje Dana otvorene nastave bio je zadužen predmetni asistent, dr. sc. Nemanja Spasenovski, koji je predstavio dvije teme studenata koji su bili spriječeni prisustvovati: Socijalni aspekti uporabe medija Marthe Štrok i Dominika Bogdanića, te Pornografija u medijima – deepfakes, Antonele Maljur i Katarine Dudić.