Izvješća

2022./2023.

Ljetna škola Bovec 2022.

Datum objave: 10. 11. 2022.

Ljetna škola Bovec svake godine svojim unikatnim temama i programom privlači studente s raznih sveučilišta iz Italije, Austrije, Slovenije i Hrvatske na multikulturalni, višejezični dvotjedni tečaj u malom pitoresknom alpskom selu Bovec koje se nalazi u Sloveniji, blizu talijanske i austrijske granice. Cilj je inicijative razmjena znanja među studentima participantima u multinacionalnoj regiji Alpe – Jadran. Svake se godine tečajevi bave drugom specifičnom tematikom koja se odnosi na društvena, povijesna i kulturna pitanja zajednička spomenutoj regiji Alpe – Jadran. Jezični se tečajevi održavaju na talijanskom, slovenskom, njemačkom, hrvatskom i furlanskom jeziku, no program Ljetne škole uključuje i razne radionice gostujućih predavača sa sveučilišta, rasprave te fakultativnu i obveznu terensku nastavu koja se izvodi na području Boveca. Opća je tema Ljetne škole Bovec 2022. bila Geteilte Erinnerung – Erinnerungskulturen / Deljeni spomin – kulture spominjanja/ Memoria (con)divisa – Culture della memoria / Memorie (con)dividude – Culturis de memorie/ Podijeljeno sjećanje – kulture sjećanja.

Glavne značajke kojima je okarakterizirana povijest na prostoru Alpe – Jadran višestoljetni je mirni suživot različitih jezičnih i društvenih sastavnica te razmjena zajedničkih i individualnih kulturnih običaja, ali i tragični trenutci ratnih sukoba. Svi ti jaki konteksti mogu različito utjecati na oblikovanje sjećanja različitih kultura s prostora Alpe – Jadran, jednako kao što upravo ta sjećanja mogu prouzročiti i nove nepoželjne sukobe. Upravo je zato primarna problematika ove Ljetne škole bila pitanje može li se oblikovati podijeljeno sjećanje, tj. kultura sjećanja koja bi u prvi plan stavila značajke koje povezuju te različite kulture te tako stanovnicima regije Alpe – Jadran omogućila miran i skladan suživot?

Kao što je već spomenuto, važna komponenta Ljetne škole učenje je jezika te regije. Cjelokupni je program stoga bio usmjeren prema višejezičnosti i njezinu integriranju u živote studenata, ali i profesora koji su sudjelovali u Ljetnoj školi.

Osim vrlo bitne edukacijske komponente, Ljetna škola, kao i posebno okružje u kojem se ona odvija, nudi priliku za stvaranjem novih poznanstva, iskustava te uzajamnog nesvjesnog učenja o kulturama i jezicima studenata koji ju pohađaju. Zahvaljujući izvrsnoj organizaciji Ljetne škole te ljubaznosti i susretljivosti apsolutno svih profesora, gostujućih predavača, polaznika te dviju osoba bez kojih ova inicijativa ne bi bila moguća, Cristine Berette i Andree Wernig, vjerujem kako će Ljetna škola Bovec, kao i samo mjesto u kojem se održava, svim svojim polaznicima ostati u vrlo lijepom podijeljenom sjećanju.

Lorena Ober, 3. godina preddiplomskog studija Informatologije i Povijesti umjetnosti