ŠKOLSKA PRAKSA
↓ Opći podaci o kolegiju ↓
Status predmeta: obvezni
Studij: Jednopredmetni diplomski nastavnički studij Hrvatskoga jezika i književnosti; Dvopredmetni diplomski nastavnički studij Hrvatskoga jezika i književnosti
Nositeljica predmeta: izv. prof. dr. sc. Vesna Bjedov
Godina studija: druga
Semestar studija: četvrti
Sati tjedno ukupno: –
Ciljevi predmeta:
Studentovo samostalno pripremanje i izvođenje nastave iz svih predmetnih područja nastavnoga predmeta Hrvatskoga jezika u osnovnoj i srednjoj školi. Poticanje analitičnoga pristupa nastavi te samoanalize i samovrednovanja vlastite nastave.
Okvirni sadržaji predmeta:
Studentova nazočnost mentorovoj nastavi; Studentovo samostalno održavanje nastave; Studentova nazočnost nastavi kolega studenata; Analiza tijeka nastavnoga sata te razredne interakcije; Studentova izrada pismene priprave za nastavni sat te nastavnih materijala; Nazočnost školskim aktivnostima te izvannastavnim aktivnostima; Upoznavanje s pedagoškom dokumentacijom.
Ishodi učenja:
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
- izraditi pisanu pripravu za nastavni sat iz različitih predmetnih područja nastavnoga predmeta hrvatskoga jezika
- primijenti metodička znanja pri odabiru i primjeni nastavnih sustava, oblika i metoda rada te metodičkih postupaka u izvođenju nastave Hrvatskoga jezika
- samostalno izvoditi nastavu Hrvatskoga jezika
- analizirati tijek nastavnoga sata i razrednu interakciju.
Literatura:
1. Obvezna:
Stjepko Težak: Teorija i praksa nastave hrvatskoga jezika 1, Zagreb, 1996.
Dragutin Rosandić: Metodika književnoga odgoja, Školska knjiga, Zagreb, 2005.
2. Dopunska:
Stjepko Težak, Teorija i praksa nastave hrvatskoga jezika 2, Školska knjiga, Zagreb, 2003.
Dragutin Rosandić, Hrvatski jezik u srednjoškolskoj nastavi, Školske novine, Zagreb, 1996.
Zdenka Gudelj-Velaga, Nastava stvaralačke pismenosti, Školska knjiga, Zagreb, 1990.
Karol Visinko, Jezično izražavanje u nastavi hrvatskoga jezika: pisanje, Profil, Zagreb, 2010.
Dragutin Rosandić, Od slova do teksta i metateksta, Profil, Zagreb, 2002.
Milan Matijević, Diana Radovanović, Nastava usmjerena na učenika, Školske novine, Zagreb, 2011.
Dubravka Bouša-Slabinac, Priručnik za interpretaciju književnog djela: teorija književnosti (lirski, epski, dramski i diskurzivni rod), teorija pisanja, Školska knjiga, Zagreb, 2009.
Vlado Pandžić, Hrvatski roman u školi, Profil international, Zagreb, 2001.
Karol Visinko, Dječja priča: povijest, teorija, recepcija i interpretacija, Školska knjiga, Zagreb, 2009.
Wolfgang Mattes, Nastavne metode: 75 kompaktnih pregleda za nastavnike i učenike, Naklada Ljevak, Zagreb, 2007.
ECTS: JP 10
ECTS: DP 5
Uvjeti za priznavanje bodova:
Nazočnost uzoritim satima učitelja / nastavnika u osnovnoj ili u srednjoj školi. Priprema i samostalno održavanje nastavnih sati u osnovnoj ili srednjoj školi. Nazočnost nastavi kolegama studentima u skupini i nazočnost izvannastavnim aktivnostima u školi.
Način polaganja ispita:
U oblikovanju konačne ocjene uobziruju se ocjene iz nazočnosti mentorovoj nastavi i analize nastavnih sati, zatim iz studentove pripreme, samostalnoga održavanja nastave i analize nastavnih sati te iz ostalih oblika aktivnosti propisanih obrascem praćenja ostvarivanja Školske prakse.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 34 ocjenska boda, što čini 100 % ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 27 ocjenskih bodova ili 79 % ocjene.
Student može ostvariti ukupno 34 boda, što je 100 %. Razdioba bodova, pridružena ocjena te postotni omjer iskazani su ovako:
Bodovi – ocjena – postotci:
27-28 = 2 79 % – 84 %
29-30 = 3 85 % – 91 %
31-32 = 4 92 % – 96 %
33-34 = 5 97 % -100 %
Popis škola u kojima studenti polažu Školsku praksu:
1. OŠ Jagode Truhelke, Osijek
2. I. gimnazija, Osijek
3. Tehnička škola i prirodoslovna gimnazija Ruđera Boškovića, Osijek
Raspored studenata za školsku praksu u ljetnome semestru akademske godine 2023./2024. možete pronaći ovdje.