FFOS NA II. MUZZA VIKENDU ZNANOSTI

II. MUZZA vikend znanosti održan je 14. i 15. ožujka 2025. godine na Fakultetu agrobiotehničkih znanosti u Osijeku. U sklopu tog događanja Filozofski fakultet predstavio je svoje aktivnosti zainteresiranoj publici kroz dvije programske točke: videoprezentaciju Znanost (o književnosti) je izlaz iz krize te interaktivnu radionicu Čitamo, mislimo, rastemo.

Cilj videoprezentacije bio je posjetiteljima pokazati kako književnost može pomoći u razumijevanju svijeta, suočavanju s kriznim situacijama te njihovu prevladavanju. Analizom književnih likova, prostora i radnje istraživači su nastojali odgovoriti na ključna pitanja poput: Što nam knjige govore o nama? i Kako nam književnost pomaže u krizama?

Interaktivna radionica Čitamo, mislimo, rastemo bila je prilagođena različitim uzrastima te se temeljila na slikovnici Nije me strah Dubravke Pađen Farkaš, u njemačkom prijevodu Sanje Cimer Karaice. Radionica je bila namijenjena učenicima od 1. do 4. razreda i učenicima od 5. do 8. razreda. Tijekom vođenih rasprava i kreativnih zadataka, poput crtanja, osmišljavanja alternativnih završetaka slikovnice i mota ili stiha koji nas može ohrabriti u teškim trenutcima te rješavanja labirinata, sudionici su promišljali o temama poput straha i hrabrosti. Ključna pitanja za poticanje na razmišljanje bila su: Kako se ponašamo kada nas je strah? Kako se ohrabrimo kad nas je strah i pomaže li nam tko u tome? Što trebamo učiniti da bismo prevladali strah?.

Sudionici su s velikim interesom sudjelovali u aktivnostima, posebno u radionici vezanoj uz slikovnicu Nije me strah. Razgovori o strahu i hrabrosti potaknuli su ih na promišljanje o vlastitim iskustvima i načinima kako pomoći drugima koji se suočavaju sa sličnim osjećajima. Mnogi su se vraćali na radionicu više puta, dovodili prijatelje i rado sudjelovali u dodatnim kreativnim zadatcima. Njihova znatiželja i angažman pokazali su da književnost može biti izvrstan poticaj za razgovor o važnim životnim temama. Iako su aktivnosti bile prvenstveno namijenjene učenicima 1. – 8. razreda, privukle su i djecu mlađe vrtićke dobi, srednjoškolce, studente te odrasle, što potvrđuje da književnost nadilazi generacijske granice i služi kao moćan alat za poticanje kreativnosti i kritičkog razmišljanja u svakoj dobi.

Aktivnosti su pripremile i vodile Stephanie Jug, Sonja Novak, Iris Spajić i Katarina Žeravica.