U petak, 28. veljače 2025. u sklopu projekta popularizacije znanosti FUZ&JA Filozofskog fakulteta u Osijeku održat će se predavanje Uloga obrazovanja u zaštiti mentalnog zdravlja djece i mladih koje će održati izv. prof. dr. sc. Ana Kurtović.
Predavanje će se održati u Svečanoj dvorani Filozofskog fakulteta (60) s početkom u 18 sati te je otvoreno za javnost.
O PREDAVANJU:
Nelson Mendela rekao je da je obrazovanje najmoćnije oružje kojim se može promijeniti svijet. Ono uistinu igra nemjerljivu ulogu u čovjekovu razvoju, pa posljedično i u razvoju društva. Škola je važan kontekst u životu djece i mladih. Djeca i mladi provode velik dio svojega vremena u školi te u njoj doživljavaju mnoga važna iskustva, ne samo vezana uz akademsko funkcioniranje nego i na planu socijalnog i emocionalnog razvoja. U tom smislu, škola ima nemjerljiv potencijal u promoviranju i zaštiti mentalnog zdravlja i dobrobiti djece i mladih, kao i potencijal prevencije problema na planu mentalnog zdravlja. Pri tome se pokazuje da je kvaliteta odnosa s nastavnikom i emocionalna atmosfera u razredu od ključne važnosti za osnaživanje učenika i promociju njihove dobrobiti. U kontekstu sigurnih, toplih i podržavajućih odnosa s nastavnicima djeca i mladi mogu razvijati važne kompetencije i vještine, poput kreativnosti, samoregulacije, samopouzdanja ili empatije, ali i usvajati vrijednosti poput prihvaćanja različitosti ili socijalne pravednosti, što je sve povezano s njihovom dobrobiti.
O PREDAVAČICI:
Dr. sc. Ana Kurtović izvanredna je profesorica na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta u Osijeku. Na istome fakultetu voditeljica je programa cjeloživotnog učenja Socijalno i emocionalno učenje u odgoju i obrazovanju, predsjednica Povjerenstva za studente s invaliditetom te savjetovatelj u Uredu za psihološko savjetovanje studenata. Područje je njezina interesa klinička psihologija, mentalno zdravlje mladih i psihološki tretmani. Educirana je iz Kognitivno-bihevioralne terapije, Terapije prihvaćanjem i posvećenošću (ACT), Terapije usmjerene na suosjećanje (CFT), Shema terapije i EMDR terapije. Uz niz znanstvenih radova autorica je i urednica Priručnika za unaprjeđenje kompetencija nastavnika u području socijalnog i emocionalnog učenja – Škola kao podrška zdravom razvoju.