Arhiva

Arhiva 2023.

PREDAVANJE UČITELJI I UČENICI S POSEBNIM ODGOJNO-OBRAZOVNIM POTREBAMA

U ponedjeljak, 11. prosinca 2023. godine, u prostorijama Filozofskog fakulteta Osijek održano je predavanje Učitelji i učenici s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama u organizaciji Alumni udruge FFOS i programa popularizacije znanosti FUZ&JA. Predavanje je održala Krunoslava Duka, magistra razredne nastave s defektologijom. Predavanjem su nazočni sudionici mogli dobiti uvid u obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju i odgojem i obrazovanjem učenika bez odgovarajuće roditeljske skrbi unutar sustava socijalne skrbi koja su osjetljiva podskupina čije se inkluzivne potrebe često razlikuju od potreba prosječnog učenika. Predavanje je ponudilo obrazloženje koje su to posebne odgojno-obrazovne potrebe ove heterogene skupine školske djece pojašnjavajući razloge češće pojavnosti teškoća u učenju, problema u ponašanju, emocionalnih i drugih razvojnih problema uvjetovane nepovoljnim odgojnim, socijalnim, ekonomskim i kulturnim čimbenicima.

 

PREDAVANJE GDJE JE NESTAO ČOVJEK?

U četvrtak, 7. prosinca 2023., u sklopu programa popularizacije znanosti FUZ&ja, održano je predavanje naziva Gdje je nestao čovjek?. Predavanje je održala Mirta Faktor, profesorica hrvatskog jezika i književnosti iz Medicinske škole Osijek.

Predavačica se osvrnula na važnost pojedinaca u želji da pomognu drugima te da volonteri imaju moć utjecati na promjenu i poboljšati svoje zajednice. Tijekom predavanja podijelila je svoja iskustva i primjere dobre prakse iz svoje nastave, koje provodi s učenicima Medicinske škole iz Osijeka.

Posebno je istaknula svoj osobni volonterski angažman i projekt koji je pokrenula, a dobitnik je brojnih priznanja i nagrada "Da sam ja Petar Pan".

Više o projektu pogledajte na  poveznici https://youtu.be/LVQXfkCbrTU?si=yX_iliPaZK3GXiJe

Zahvaljujemo predavačici, te učenicima Medicinske škole Osijek i Tehničke škole i prirodoslovne gimnazije Ruđera Boškovića koji su nazočili predavanju.

  

PROMOCIJA KNJIGE GENDER DIFFERENCES IN CONGRESSIONAL SPEECHES

U utorak, 28. studenog 2023., u sklopu programa popularizacije znanosti FUZ&ja, promovirana je znanstvena monografija Gender Differences in Congressional Speeches autorice Dragane Božić Lenard u izdavaštvu Ethics Press Publishing. O knjizi su govorili prof. dr. sc. Marija Omazić s Filozofskog fakulteta u Osijeku, izv. prof. dr. sc. Anita Dremel s Filozofskog fakulteta u Osijeku, dr. sc. Ashnil Murray s Torrens University Australia, prof. dr. sc. David Robinson s Holmes Institute, Australija i autorica doc. dr. sc. Dragana Božić Lenard s Fakulteta elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija Osijek.

Prof. dr. sc. Marija Omazić, koja je bila mentoricom autorici pri izradi doktorske disertacije koja je podlogom za predmetnu znanstvenu monografiju, govorila je počecima suradnje s autoricom pri definiranju teme, metodologije i provođenja istraživanja za doktorsku disertaciju. Naglasila je detaljno provođenje istraživanja na ogromnom korpusu korištenjem mješovite metode, što govori o iznimnom znanstvenom doprinosu predmetne znanstvene monografije. Također, prof. dr. sc. Omazić strukturalno je predstavila knjigu istaknuvši doprinos svakog pojedinog poglavlja.

Izv. prof. dr. sc. Anita Dremel je publiku upoznala sa svojom poveznicom s autoricom. Izv. prof. dr. sc. Dremel govorila je o rodnim sličnostima i razlika iz sociološke i sociolingističke perspektive koje i autorica spominje u knjizi. Naglasila je važnost osvještavanja potrebe za rodnim sličnostima i rodnim ravnopravnostima uvijek, ali posebno sada u vrijeme 16 dana aktivizma u što se tematika predmetne knjige izvrsno uklapa.

Dr. sc. Ashnil Murray, jedan od međunarodnih recenzenata predmetne knjige, javio su se video vezom iz Australije. Dr. sc. Ashnil Murray govorio je o iznimnom znanstvenom, ali i praktičnom doprinosu znanstvene monografije koja se bavi rodnim razlikama u političkim govorima jer je i sam aktivan političar kojemu je knjiga otvorila vidike te je zbog rezultata prezentiranih u njoj počeo pripremati svoje političke govore na posve drugačiji način.

Konačno, autorica doc. dr. sc. Dragana Božić Lenard govorila je o motivaciji za pisanje znanstvene monografije koja je nastala kao dopunjeno izdanje njene doktorske disertacije za koju je dobila istraživačku stipendiju British Scholarship Trusta i provela dva mjeseca na Middlesex University London, a potom ju obranila na Filozofskom fakultetu u Osijeku pod mentorstvom prof. dr. sc. Marije Omazić. Autorica je rekla da je na ideju za knjigu došla istražujući područje višejezičnosti tijekom kojeg je naišla na ideju da muškarci i žene govore različitim jezikom pritom govoreći istim nacionalnim jezikom. U znanstvenoj je monografiji predstavljena jezična analiza 80 kategorija koje su se kretale od dugačkih riječi i rečenica preko svih jezičnih kategorija (zamjenice, glagoli i sl.) do riječi koje koristimo kada govorimo o novcu, vjeri, uspjehu i sl. Autorica je za predstavljanje knjige izabrala kategoriju osobnih zamjenica koje, pojedinačno, dobivaju najviše pažnje znanstvenika. Orijentirala se na osobne zamjenice ja i mi za koje se u njenom istraživanju pokazalo da ne postoji statistički značajna razlika u upotrebi između političarki i političara, no pronađene su značajne kontekstualne razlike zbog kojih su se političarke pokazale ozbiljnijima i profesionalnijima te više orijentirane na birače koje predstavljaju za razliku od političara koji su se poistovjećivali s političkim strankama koji su ih iznjedrili, ali istovremeno pokušavajući skupiti političke bodove dijeleći svoja privatna iskustva. Autorica je zaključila predstavljanje svojim mišljenjem da još uvijek postoje rodne razlike u javnoj sferi, no ne toliko evidentne kao prije nekoliko desetljeća. Vjeruje da su žene svjesne dominacije muškaraca u političkoj sferi i da prihvaćaju norme koje oni postavljaju ulazeći u „njihov svijet“, no smatra da moraju biti oprezni prilikom pokušaja probijanja staklenog stropa jer bi se na tom putu mogle porezati.

 

ANTICIGANIZAM

U ponedjeljak, 30. listopada, u sklopu programa popularizacije znanosti FUZ&ja, održano je predavanje naziva Anticiganizam. Predavanje su održale Jasmina Šahović Žabka, magistra andragogije i Romana Nikolić, dipl. iur., saborska zastupnica.

Jasmina je predavanje započela definiravši pojam anticiganizma te je dala povijesni presjek događaja vezanih uz Rome, njihovu kulturu i odnos drugih naroda prema njima. Tijekom iznošenja mučnih podataka, publikom su odjekivali uzvici zgražanja. Predavačica je uključivala publiku u svoje predavanja pitanjima o stereotipizaciji Roma koja su se pokazala otpornima da vrijeme. Slušatelji su zaključili da bi trebalo osvijestiti pitanje položaja Roma u Republici Hrvatskoj, koji je još uvijek nedvojbeno neravnopravan i deskriminatoran.

Nakon Jasminina je predavanja saborska zastupnica Romana Nikolić, koja često progovara o problemu položaja Roma u Hrvatskoj, iznijela odabrane recentne statističke podatke koji potvrđuju njihov neravnopravan položaj, ali i ukazuju na permanentne probleme maloljetničke trudnoće, prekidanja školovanja i vršnjačkoga nasilja koji su teško rješavaju. Romana je ukazala na iznimno težak status Romkinja u Hrvatskoj, ali i unutar romske zajednice. Upoznala je slušatelje s inicijativama i projektima financiranima iz sredstava Europske Unije kojima se pokušava poboljšati položaj Roma u Hrvatskoj.

Predavanje je bilo i medijski popraćeno, a izjave predavačica možete poslušati na https://radio.hrt.hr/radio-osijek/vijesti/predavanje-anticiganizam-o-diskriminaciji-roma-11119542  

RIJEČ KAO LIJEK - VOĐENO ČITANJE

U ponedjeljak, 23. rujna 2023. godine, u prostorijama Filozofskog fakulteta Osijek održano je predavanje Riječ kao lijek - vođeno čitanje u sklopu Alumni udruge FFOS i FUZ&JA. Predavanje je održala Mirta Faktor, profesorica hrvatskog jezika i književnosti iz Medicinske škole Osijek. Predavanjem su se nazočni mogli pobliže upoznati s pojmovima biblioterapije ili terapije knjigom. Biblioterapija i poetska terapija imaju široku primjenu u radu s ljudima svih uzrasta. Biblioterapija u mnogim zemljama provodi se u ustanovama koje se bave skrbi, njegom i obrazovanjem ljudi (bolnice, škole, domovi za starije i nemoćne, domovi za djecu s poteškoćama u razvoju itd.), ali i kroz čitaonice, knjižnice i čitateljske klubove.

Predavačica je podijelila svoja iskustva i primjere dobre prakse iz nastave, koje provodi s učenicima Medicinske škole iz Osijeka.

 

LOGIKA POVIJESTI ILI KAKO O POVIJESTI RAZGOVARATI S NEPOVJESNIČARIMA

U srijedu, 27. rujna 2023. godine, u prostorijama Filozofskog fakulteta Osijek održano je predavanje Logika povijesti ili kako o povijesti razgovarati s nepovjesničarima u organizaciji Alumni udruge FFOS-a., a u sklopu programa popularizacije znanosti FUZ&JA. Predavanje je održao profesor povijesti i filozofije Vedran Ristić iz III. gimazije Osijek. Predavanjem su se nazočni mogli upoznati s vještinama koje povjesničari posjeduju. Predstavljeni su različiti "tipovi" nepovjesničara i potencijalni načini razgovaranja, raspravljanja ili debatiranja s njima.

PEDAGOŠKE KOMPETENCIJE KAO PREDUVJET KOORDINIRANJA PROJEKTA

Na Filozofskom fakultetu u Osijeku 27. lipnja 2023. godine Jasmin Prišć, član ALUMNI udruge FFOS, magistar pedagogije, održao je predavanje na temu "Pedagoške kompetencije kao preduvjet koordiniranja projekta". Na predavanju je bilo prisutno 10 osoba, koje su imale priliku čuti o mogućnostima osmišljavanja, predlaganja i realiziranja projekata te potrebnim kompetencijama, u okviru Erasmus+ programa.

Na predavanju, prisutni su upoznati s  "training course" programom unutar KA 1 projekta koji je usmjeren na mobilnost pojedinaca. Odnosno, u okviru tog programa fokus je na nastavnicima, ljudima koji rade sa mladima te odgajateljima, koji pohađaju intenzivan višednevni program, koji realiziraju treneri. Jasmin je s prisutnima podijelio svoje dosadašnje višegodišnje iskustvo u pripremi i realizaciji takvih projekata, pri čemu je istaknuo važnost sljedećih kompetencija: pisanje projekta (istraživačke kompetencije, pronalazak partnera za organizaciju projekta, izrada službene administracije, metodičnost, analitički pristup radu, pažnja na detalje) i organizacija projekta (odabir sudionika - interpersonalna komunikacija, komunikacija na stranom jeziku, neverbalna komunikacija, procjena ličnosti kandidata, utvrđivanje motivacije kandidata, procjena kompetencije kandidata u području projektne teme), ekonomske i digitalne kompetencije, financijska pismenost, izvještaj o projektu (zaključivanje i sažimanje).

 

Tijekom svog predavanja, Jasmin se posebno osvrnuo i na ulogu trenera tijekom održavanja projekta, koja podrazumijeva sljedeće: poznavati tematiku projekta, osigurati ugodnu atmosferu, postaviti se kao autoritet, biti fleksibilan, poštivati potrebe sudionika, biti voditelj a ne predavač, promicati svoje i tuđe granice, pohvaliti sudionike za izvrsne rezultate sudjelovanja, dopustiti sudionicima da preuzmu inicijativu, preuzeti odgovornost i donijeti brze odluke, te u konačnici, biti prijatelj i biti čovjek! 😊

   

PREVODITELJI NA TRŽIŠTU RADA

15. svibnja 2023. godine, u organizaciji Alumni udruge FFOS, a u sklopu FUZ&ja-e, na Filozofskom fakultetu Osijek (učionica 53) od 18.30 do 19.45 h, FFOS-alumna Marija Viljušić održala je javno predavanje pod naslovom Prevoditelji na tržištu rada. Publiku su činili većinom studenti naših diplomskih studijskih programa prevoditeljskoga smjera (engleski i njemački jezik), uz nekoliko studenata prijediplomskih studija engleskoga tj. njemačkoga jezika te nekolicina nastavnika koji predaju na diplomskom studiju prevođenja. Predavanje je moderirao član Alumni udruge FFOS doc. dr. sc. Goran Schmidt. Marija Viljušić, koja je 2015. godine na FFOS-u diplomirala Engleski jezik i književnost i Njemački jezik i književnost, prevoditeljski smjer, u međuvremenu je stekla raznoliko radno iskustvo; od rada kao prevoditeljica u raznim prevoditeljskim agencijama, preko stažiranja u prevoditeljskom odjelu EU, sve do pokretanja i uspješnog vođenja vlastitog obrta za prevođenje. Njezino predavanje najvećim se dijelom fokusiralo na mogućnosti zaposlenja prevoditelja, posebice na pravna i ekonomska pitanja samostalnog obavljanja djelatnosti.

 

KAKO SU OGLAŠAVALI STARI OSJEČANI? IZLET U REKLAMNI DISKURS KRAJA 19. I POČETKA 20. STOLJEĆA

Izv. prof. dr. Ivana Jozić, u organizaciji Alumni udruge FFOS, a u sklopu programa popularizacije znanosti FUZ&ja, održala je dana 20. travnja 2023., od 18 do 19.30 h, na Filozofskom fakultetu Osijek predavanje pod nazivom Kako su oglašavali stari Osječani? Izlet u reklamni diskurs kraja 19. i početka 20. stoljeća. Predavanje je bilo otvoreno za javnost, a publika je bila šarolika; od sadašnjih i bivših studenata do ostale zainteresirane javnosti. Predavanje je moderirao član Alumni udruge FFOS, doc. dr. sc. Goran Schmidt. Profesorica Jozić, koja je trenutno zaposlena na Odsjeku za njemački jezik i književnost FFOS-a, i sama je FFOS-alumna, diplomirala je 2002. g. engleski jezik i književnosti i njemački jezik i književnost na tadašnjem Pedagoškom fakultetu. Predavačica je publici kroz živopisne primjere reklamnih tekstova iz osječkih novina na njemačkom jeziku s kraja 19. i početka 20. st. uspješno približila ne samo reklamni diskurs, već i duh Osijeka u Austro-Ugarskoj monarhiji.

 

PEDAGOGIJA ODNOSA

Na Filozofskom fakultetu u Osijeku 13. travnja 2023. godine doc. dr. sc. Sanja Simel Pranjić, s Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Osijeku, održala je pedagošku radionicu na temu Pedagogija odnosa – odgovor na odgojne izazove?. Na radionici je sudjelovalo 22 sudionika iz različitih područja, znanstvenih disciplina te različitih razina sustava odgoja i obrazovanja – studenti pedagogije i/ili nastavničkih smjerova, diplomirani studenti pedagogije, psihologije, socijalnog rada, odgojitelji zaposleni u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, te nastavnici zaposleni u osnovnim i srednjim školama, fakultetu te ustanovama za obrazovanje odraslih.

Na radionici se na teorijskoj i praktičnoj razini razgovaralo o važnosti odnosa u kontekstu odgoja i obrazovanja iz različitih perspektiva, kao i faktorima koji utječu na njegov razvoj. Raspravljalo se o kvalitetnim odnosima kao preduvjetu izvrsnosti djece, mladih i odraslih u procesu učenja i osobnom razvoju, ali i o tome kako su odnosi samosvrhoviti, odnosno kako imaju vrijednost sami po sebi – prije svega zbog razvoja naših "relacijskih kompetencija", odnosno učenja različitih obrazaca kvalitetnih odnosa.

   

PREDAVANJE UVOD U ACROSS

U petak, 24. ožujka, u sklopu nastave diplomskog studija engleskoga jezika i književnosti, prevoditeljski smjer i FUZ&ja-e, održano je online predavanje naziva Uvod u Across. Predavanje je održala bivša studentica Filozofskoga fakulteta u Osijeku Tea Rajić. Odabrala je prevoditeljski alat Across te pokazala način rada u njemu, korištenje prijevodne memorije, provođenje analize kvalitete nakon obavljenog prijevoda i ukazala na potencijalne probleme koje uzrokuju razlike u jezičnim parovima pokazujući studentima konkretne primjere. Predstavila je prednosti i, brojnije, nedostatke rada u Acrossu, a usporedila ga je i s popularnijim Tradosom.

Tea je studentima pokazala kako izgleda korištenje prevoditeljskog alata iz perspektive prevoditelja i iz perspektive projektnog menadžera. Komparativna je analiza bila vrlo iscrpna, a sve je popraćeno primjerima iz konkretnih prevoditeljskih situacija.

Po završetku su predavanja uslijedila pitanja studenata o drugim prevoditeljskim alatima, licencama, prevoditeljskim počecima, što je Tea strpljivo i detaljno odgovorila nudeći brojne praktične savjete i izvore informacija budućim kolegama.

 

PREDAVANJE PODRŠKA DJECI S ISKUSTVOM TRAUME U ŠKOLSKOM OKRUŽENJU

U utorak, 7. veljače 2023. godine, u prostorijama Filozofskog fakulteta Osijek održano je predavanje „Podrška djeci s iskustvom traume u školskom okruženju“ u sklopu FUZ&JA-e i organizaciji Alumni udruge FFOS. Predavanje su održali psiholozi SOS Dječjeg sela Ladimirevci, Višnja Matić i Davor Vinković.

Predavanjem su se nazočni mogli upoznali s pojmom traume, posebno s naglaskom na kompleksnu traumu; njenim utjecajem na razvoj djetetovog mozga i općenito na razvoj. Također, predavanjem je objašnjeno kako okolnosti i zahtjeve u školskom okruženju djeca s iskustvom traume mogu prepoznati kao nesigurne i ugrožavajuće te koje strategije preživljavanja mogu u tim situacijama aktivirati. Završni dio predavanja bio je posvećen konstruktivnim strategijama odraslih kao odgovorom na neadekvatne reakcije djece te, svakako, o brizi za vlastito mentalno zdravlje, pogotovo onih koji rade u odgojno-obrazovnim institucijama i izloženi su profesionalnom stresu i sekundarnoj traumatizaciji.

Ovim se putem zahvaljujemo našim predavačima i svima koji su nazočili radionici.

 

Arhiva 2022.

RADIONICA TERAPIJA PLESOM I POKRETOM

U srijedu, 7. prosinca 2022. godine od 17:30 do 19:00 sati u učionici 39 Filozofskog fakulteta, u okviru  programa popularizacije znanosti FUZ&ja, održana je radionica Terapija plesom i pokretom. Radionicu je održala Antonija Blažević,  univ. spec. art. therap., a djelić atmosfere možete pogledati u galeriji fotografija.

 

RADIONICA OUTLINE

U ponedjeljak, 24. listopada 2022. u 17.00 sati na Filozofskom fakultetu u Osijeku u organizaciji Alumni udruge FFOS i FUZ&JA FFOS održana je radionica Outline, pod vodstvom Vedrana Bjelobradića, osječkog grafitera, umjetničkog imena Rebus. Sudionici radionice imali su priliku istražiti povijest grafita, doznati u kojem se smjeru razvijao taj način umjetničkog izražavanja te uživati u izradi vlastitih skica. Popraćeno slikovnim prikazom grafita iz cijeloga svijeta, voditelj radionice predstavio je osnove grafita od samih početaka njihova pojavljivanja, od kraja 60-ih godina sve do danas, a djelić atmosfere možete vidjeti na fotografijama i u videu https://www.youtube.com/watch?v=BsHnkaHSvRg

 

HOW TO MAKE AN EFFECTIVE ORAL PRESENTATION

U četvrtak, 13. listopada 2022. godine na Fakultetu elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija u Osijeku, na poziv doc. dr. sc. Dragane Božić Lenard, predsjednice Alumni udruge FFOS i docentice na spomenutom fakultetu, održano je gostujuće predavanje naslova How to make an effective oral presentation. Predavanje je održao prof. dr. sc. Robert Yagelski sa Sveučilišta Albany, New York, SAD. Predavanju su nazočili studenti treće godine preddiplomskoga studija, smjerova Programsko i Računalno inženjerstvo, koji u sklopu svog redovnog studijskog programa imaju zadatak izraditi 10-minutnu prezentaciju na stručnu (tehničku temu) i prezentirati ju svojim kolegama. Tijekom 90-minutnog interaktivnog predavanja, prof. dr. sc. Yagelski studente je upoznao s tehničkom izradom i strukturom prezentacije, osnovama retorike, prezentacijskim tehnikama, govorom tijela, načinom odgovaranja na postavljena pitanja iz publike te je odgovorio na brojna pitanja zainteresiranih studenata.

 

DEMONSTRACIJA RADA S ASOCIJATIVNIM KARTAMA

U utorak, 14. lipnja 2022. godine, u sklopu FUZ&JA-e, projekta popularizacije znanosti Filozofskog fakulteta Osijek, a u organizaciji Alumni udruge FFOS, izv. prof. dr. sc. Daniela Šincek održala je radionicu naziva Demonstracija rada s asocijativnim kartama. Tijekom interaktivne radionice, polaznici su upoznati s vrstama asocijativnih karata koje su koristili kako bi izrazili svoje emocije, spoznali perspektivne sličnosti i razlike sa svojim parom te, najvažnije, još bolje upoznali sebe.

 

MISLITI, GOVORITI, LAGATI: O MOGUĆNOSTIMA ISTINE DOK LAŽEMO

U srijedu, 18. svibnja 2022. godine, u sklopu FUZ&JA-e, projekta popularizacije znanosti Filozofskog fakulteta Osijek, a u organizaciji Alumni udruge FFOS održano je predavanje dr. sc. Atile Lukića naslovljeno: "Misliti, govoriti, lagati: o mogućnostima istine dok lažemo".

Tijekom svog izlaganja dr. sc. Atila Lukić govorio je na koji način doživljavamo moć jezika te aktivno uključivao publiku u svoje izlaganje postavljajući im pitanja: „Je li znanje nešto što posjeduje pojedinac/institucija/arhiv? Možemo li znanje vidjeti više kao težnju, nikad kao ostvarenje? Je li znanje onda struktura pravila/metoda dostizanja specifičnog cilja, a ne jedan jedinstveni fenomen?“ U izlaganju je objasnio na koji način percipiramo istinu, laž te kako sveukupno gledamo na to kako govorimo. Nakon predavanja uslijedila su pitanja iz publike, a sudeći prema raspravi, možemo zaključiti kako su svi sudionici bili izuzetno zadovoljni predavanjem te su se otvorila brojna druga pitanja i teme za neka nova istraživanja.

„Laganje je tema koja me oduvijek na filozofskoj pa tako i psihološkoj razini zanimala. Predavanje profesora Atile Lukića je daleko ispunilo moja očekivanja, jer sam od prije na njih navikla u školi. Dotičući se prošlosti o filozofskom shvaćanju same istine, predavanje je učinilo još zanimljivijim, te mi otvorila mogućnost za sagledavanje različitih perspektiva.“ (Elvira H.) „Profesor Lukić je jednu svakidašnju i na prvi pogled jednostavnu temu uspio pretvoriti u zanimljivo predavanje i malo dublje kročiti u fenomen laganja. Radujem se daljnjem istraživanju i budućim predavanjima.“ (Antun A.)️

Ovim se putem zahvaljujemo našem predavaču i svima koji su nazočili predavanju.

 

ALUMNI FFOS MEETUP

U petak, 13. svibnja 2022. u 17.00 sati u kantini Filozofskog fakulteta u okviru Tjedna karijera održano je Alumni druženje pod nazivom ALUMNI FFOS MEETUP, pod vodstvom doc. dr. sc. Sanje Simel Pranjić i doc. dr. sc. Senke Žižanović. Uspješni i poznati članovi Alumni udruge, Jelena Pataki, Željka Bertić Kukić, Ivana Buljubašić Srb i Nikica Torbica studentima Filozofskog fakulteta predstavili su svoja radna mjesta, tijek svoga karijernog puta i izazove s kojima su se susretali na tome putu. Jelena Pataki, prevoditeljica i asistentica na Odsjeku za Engleski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu u Osijeku, do sada je prevela već pedesetak knjiga – psiholoških trilera, ljubića, fantasy romana, knjiga za djecu. Željka Bertić Kukić osnivačica je i ravnateljica Učilišta Janus. Ivana Buljubašić Srb, književna kritičarka, nagrađena je Poveljom uspješnosti Julija Benešića za kritičarske doprinose (2016.) te Nagradom „Josip i Ivan Kozarac“ za znanstvenu knjigu godine (2019.). Nikica Torbica voditelj je Društvenog ateljea u DKolektivu – organizaciji za društveni razvoj. U pozitivnom tonu i ugodnom razgovoru, gosti Alumni FFOS Meetupa-a dali su studentima korisne savjete i ohrabrili ih pozitivnim porukama na početku njihova karijernog puta.

 

HERALDIČKA RADIONICA - POKAZNA RADIONICA ZA UČITELJE I NASTAVNIKE POVIJESTI

U srijedu, 6. travnja 2022. godine, održana je radionica Heraldička radionica - pokazna radionica za učitelje i nastavnike povijesti u organizaciji Alumni udruge FFOS i u sklopu popularizacije znanosti FUZ&JA. Radionicu su održali doc. dr. sc. Danijel Jelaš i Petra Kolesarić, mag. paed. et mag. edu. pov. Cilj je pokazne heraldičke radionice za učitelje i nastavnike povijesti bio osvijestiti i prikazati na koji se način grbovi mogu koristiti u nastavi povijesti. Radionica se sastojala od teorijskog i praktičnog dijela. Ovim putem zahvaljujemo našim predavačima i svima koji su nazočili radionici.

 

IDEOLOGIJA, KRIVNJA I ODMAZDA

VLAHO LOVRIĆ I (DIS)KONTINUITETI PRVE POLOVICE 20. STOLJEĆA

U utorak, 8. ožujka 2022. predstavljena je knjiga doc. dr. sc. Domagoja Tomasa Ideologija, krivnja i odmazda - Vlaho Lovrić i (dis)kontinuiteti prve polovice 20. stoljeća. Čestitamo članu naše Udruge i zahvaljujemo svima prisutnima što su uveličali ovaj događaj.

 

KAKO BITI NORMALAN U NOVOM NORMALNOM

U utorak, 15. veljače 2022. održano je predavanje Kako biti normalan u novom normalnom u kojem su nam sociologinja Ljiljana Pintarić i psihologinja Monika Ećimović dale povijesni presjek društvenih posljedica recentnijih pandemija te savjetovale kako se nositi s anksioznošću u novom normalnom.

DA SAM JA PETAR PAN
Zanimljiv projekt Medicinske škole Osijek „𝐃𝐚 𝐬𝐚𝐦 𝐣𝐚 𝐏𝐞𝐭𝐚𝐫 𝐏𝐚𝐧“ u sklopu kojeg učenici prijavljuju svoje želje koje su se u okviru skromnih školskih mogućnosti i ostvarivale (npr. kupovina knjige, upoznavanje glumice, posjet vrtiću, posjet ZOO vrtu i slično) osmislila je profesorica hrvatskog jezika i književnosti Mirta Faktor i predstavila rezultate ove hvalevrijedne akcije na predavanju u utorak, 𝟖. 𝟐. 𝟐𝟎𝟐𝟐. 𝐮 𝟏𝟖,𝟎𝟎 𝐬𝐚𝐭𝐢 na https://us06web.zoom.us/j/87984976219?pwd=QjBueEd2Vnp1Q1ZmRkN4bVN3R3h0UT09.
Ukoliko ste bili spriječeni nazočiti, možete pogledati kratak film o akcijama u sklopu ovog projekta na https://www.youtube.com/watch?v=LVQXfkCbrTU&ab_channel=MedicinskaŠkola
 

Arhiva 2021.

DUGI ŽENSKI MARŠ U OSIJEKU

16. prosinca 2021. godine Alumni udruga FFOS i Muzej Slavonije organizirali su predstavljanje knjige Dugi ženski marš  dr. sc. Ane Rajković Pejić. Predstavljen je primjer istraživanja navedenih tema na primjeru žena unutar obrazovnog sustava, istaknuta važnost sustavnosti i metodologije autorice, ali i društveno-politički kontekst istraživanja ženskih pitanja kako u svijetu, tako i Hrvatskoj.

   

ISKUSTVA IZ BRUXELLESA I KAKO SE PREDSTAVITI POSLODAVCU U STRANOJ ZEMLJI

Još jedno u nizu sjajnih online predavanja na Zoomu približilo nam je iskustva našeg alumnija Slavena Lendića. Predavanje su na svojim ekranima pratili studenti FFOS-a i nekolicina nastavnika s Odsjeka za engleski jezik i književnost FFOS-a. Slaven nam je u svom predavanju 8. prosinca 2021. pružio neke komadiće slagalice koji nedostaju, odnosno objasnio kako je došao od točke A, studija humanističkih znanosti na Filozofskom fakultetu u Osijeku, do točke B, rada u institucijama EU-a u Bruxellesu. Možemo reći da put nije bio pravocrtan.

Počevši stažirati u DG Translation (Odjelu za prevođenje) u Bruxellesu bila je njegova odskočna daska za karijeru u institucijama EU-a. Slaven nas je zatim proveo kroz „labirint“ EU-institucija, objašnjavajući opcije stažiranja u institucijama EU-a. Istaknuo je dvije opcije, prva je tzv. EPSO (engl. The European Personnel Selection Office) stažiranja, a druga tzv. „Blue Book” stažiranje (engl. Blue Book Traineeship). Nakon odrađenog stažiranja u Odjelu za prevođenje, Slaven je želio ostati u Bruxellesu i ondje dalje graditi karijeru. U tu svrhu prijavio se na Belgijski zavod za zapošljavanje (Actiris Brussels). Kao druge mogućnosti za traženje posla u Bruxellesu naveo je i agenciju za privremeno zaposlenje Randstad, kao i korisne portale za pretrage poslova poput Eurobrussels, Euractiv, itd., koje omogućuju pristup u privatni sektor Bruxellesa. Naveo je brojne korisne savjete i poveznice i ponudio svoju pomoć svakome tko se odvaži slijediti neki dio njegova puta.

   

IKT U ODGOJNO-OBRAZOVNOM RADU

U utorak, 30. studenog 2021. godine, održano je predavanje pod nazivom IKT u odgojno- obrazovnom radu. Predavanje je bilo organizirano u virtualnom okruženju putem Zoom platforme s početkom u 18:00 sati u trajanju od sat i pol vremena. Predavanju je prisustvovao 71 sudionik s područja Republike Hrvatske, a većinom su to bili učitelji i nastavnici koji rade u osnovnim i srednjim školama.

Predavačice mr. sc. Marija Bulut Lukačević, Marina Arambašić i Liljana Marinjak predstavile su mogućnosti i prednosti rada u online alatima Canva, Weebly i Genially. Učiteljica savjetnica mr. sc.  Marija Bulut Lukačević predstavila je Canvu, njegovu moguću primjenu u odgojno-obrazovnom radu učitelja i stručnih suradnika, prijavu u sustav online alata, mogućnostima koje nudi te prikazala vlastite izrade koje koristi u svakodnevnom radu. Učiteljica mentorica Marina Arambašić predstavila je izradu mrežne stranice upotrebom online poslužitelja pod nazivom Weebly. Sudionici su imali priliku upoznati se s izradom i uređivanjem stranice, oblikovanjem,  ugrađivanjem interaktivnih sadržaja, dokumenata, prezentacije i fotografije.

Učiteljica savjetnica Ljiljana Marinjak govorila je o online digitalnom alatu naziva Genially, stvaranju i dijeljenju medijskih kreacija i prezentacija svih vrsta. Predavačica je pojasnila kako izraditi vlastiti korisnički račun, približila mogućnosti i opcije kreiranja sadržaja u obliku prezentacije, kviza, infografike, društvenih igara i čestitki.

   

OSNOVE PEDAGOGIJE

U utorak, 26. studenog 2021. godine, održano je predstavljanje udžbenika pod nazivom Osnove pedagogije  koje su napisali prof. dr. sc. Marko Mušanović i izv. prof. dr. sc. Mirko Lukaš. Predavanje je bilo organizirano u maloj svečanoj dvorani Filozofskog fakulteta Osijek s početkom u 17:00 sat. O knjizi su govorili njezin autor izv. prof. dr. sc. Mirko Lukaš, recenzent drugog dopunjenog izdanja prof. dr. sc. Zlatko Miliša i dr. sc. Dean Cikovac.

Udžbenik Osnove pedagogije nastoji približiti odabrane naslove i teme koje uokviruju temeljne spoznaje unutar pedagogijskog znanstvenog diskursa. Odabrane teme objašnjavaju temeljne pojmove pedagogije polazeći od definiranja pedagogijske znanosti, metodologije, razvoja pedagoških ideja, samog pojma odgoja pa sve do bitnih komponenti unutar sustava pedagogije. Svojim sadržajem udžbenik pruža jasno i pregledno razumijevanje fenomena odgoja za sve koji se bave obrazovanjem i odgojem, ali i važno sredstvo za pripremu sveučilišne nastave na kolegijima koji se bave uvodom u pedagogiju, općom pedagogijom ili osnovama pedagogije. Upravo je na temeljima znanstvene potrebe za propitivanjem suvremenih pedagogijskih procesa i njihove važnosti u shvaćanju pedagogije kao znanosti, proizašla i potreba da se udžbenik dopuni novim sadržajima.

   

KAKO POČETI I OPSTATI KAO PREVODITELJ

U ponedjeljak, 25. listopada 2021. godine na Zoom kanalu Filozofskoga fakulteta u Osijeku održano je predavanje naziva Kako početi i opstati kao prevoditelj. Predavanje je održala Larisa Bašić, magistra engleskoga i njemačkoga jezika i književnosti koja je na Filozofskome fakultetu u Osijeku završila prevoditeljski smjer.

Predavanje je privuklo brojne virtualne posjetitelje u čijoj su skupini najviše dominirali studenti diplomskoga studija, prevoditeljskoga smjera. Larisa je predavanje organizirala u skladu sa svojim prevoditeljskim putem koji je započeo stažiranjem u prevoditeljskoj službi u Bruxellesu. Osim zajedničke prevoditeljske službe Odbora regija i Europskog gospodarskog i socijalnog odbora, predstavila im je druge europske institucije i poučila sudionike gdje mogu pronaći relevantne informacije o mogućnostima rada i stažiranja kao i na koji način pripremiti dokumente za prijavu. Objasnila je što znači raditi preko autorskoga ugovora i na koji se način obračunava honorar. Nadalje, opisala je rad u prevoditeljskog agenciji i istaknula da, osim jezičnih, djelatnik treba posjedovati vještine rada u timu i vođenja tima kao i mentorske vještine. Radom u prevoditeljskoj agenciji djelatnik ima mogućnost usavršavanja vokabulara u različitim područjima prevođenjem različitih tekstova ili specijaliziranja u nekom području. Kao jednu od najvećih prednosti rada u prevoditeljskoj agenciji Larisa je istaknula sigurnost uplate plaće i mogućnost realiziranja godišnjih odmora te bolovanja. Treća je mogućnost rada u poduzeću gdje je dodatno naglašena mogućnost specijalizacije u određenome području. Međutim, za rad u poduzeću karakteristična je kombinacija prevoditeljskoga/lektorskoga posla i administrativnih zadataka, što nije svačija preferencija. Predavačica je pojasnila razliku prevoditeljskih zadataka poput lokalizacije teksta, kreativnog uređivanja sadržaja i marketinške obrade teksta i vizuala.  Konačno, predavačica je objasnila koji su postupci prilikom otvaranja vlastitog obrta te izdvojila brojne prednosti (samo svoj gazda, upravljanje svojim vremenom, odabir klijenata, rad s međunarodnim klijentima, itd.) i nedostatke (stalna dostupnost klijentima, kašnjenje isplate, zamjenjivost, jeftinija konkurencija, strojni prijevod, neplaćen godišnji odmor i sl.).

   

MOJ PUT DO BRUXELLESA

U srijedu, 23. lipnja 2021. godine na Zoom kanalu Filozofskoga fakulteta u Osijeku održano je predavanje naziva Moj put do Bruxellesa. Predavanje je održao magistar njemačkog jezika i književnosti Hrvoje Grganović koji je zaposlen na radnom mjestu vanjskoga stručnjaka za projekte i komunikaciju u Bruxellesu.

Hrvoje je istaknuo potrebu sudjelovanja u programima mobilnosti i ponudio svoju stručnu pomoć svim zainteresiranim slušateljima. Iako većina studenata smatra da je najvažnije usvojiti stručna znanja i vještine koje će pratiti i visoke ocjene, Hrvoje je otkrio da poslodavci, barem oni s kojima se on susretao, traže još jednu stvar, a to je spremnost na volontiranje jer se tijekom volontiranja usvajaju vještine timskog rada, komunikacijske i međuljudske vještine koje se u puno manjem obujmu usvajaju tijekom studija. Stoga je Hrvoje apostrofirao važnost volontiranja koje, osim usvajanja spomenutih vještina, otvara brojna poslovna vrata i stvara cjeloživotna poznanstva.

U tematski je drugome dijelu svoga predavanja Hrvoje prezentirao novi izgled i opcije Europassa – najpoznatijega portala za izradu životopisa i popratnoga pisma zamolbe za posao/stipendije/prakse i sl. S obzirom na brojne velike promjene poput zelene i digitalne tranzicije, (post)pandemijskog razdoblja i digitalizacije učenja, Hrvoje je istaknuo potrebu poznavanja rada u Europassu i izrade životopisa. Osim za izradu životopisa i zamolbe za posao/stipendiju/praksu, novi Europass nudi mogućnost izrade e-profila koji je dostupan europskim poslodavcima. S druge strane, tražiteljima posla Europass nudi mogućnost pregledavanja oglasa za posao koji odgovaraju profilu i željama onoga koji traži posao. U slučaju nedoumica, Hrvoje je ponudio svoju pomoć.

   

VIRTUALNI DAN KARIJERA

U srijedu, 26. svibnja 2021. godine na Zoom kanalu Filozofskoga fakulteta u Osijeku održan je Virtualni dan karijera na kojemu su sudjelovali diplomirani studenti Filozofskoga fakulteta u Osijeku. Budući da se studijski programi Filozofskoga fakulteta u Osijeku stereotipno promatraju kroz prizmu odgoja i obrazovanja, cilj je bio okupiti diplomirane studente FFOS-a koji su studirali na različitim smjerovima FFOS-a, a danas rade poslove koji nisu u sustavu odgoja i obrazovanja.

Tijekom jednosatnog predavanja 6 je diplomiranih studenata iznijelo svoje poslovne priče čiji ćemo sažetak donijeti u nastavku.

 Vladimir Bjelobrk magistar je pedagogije i hrvatskog jezika i književnost. 2011. je godine diplomirao na Filozofskom fakultetu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku završivši preddiplomski i diplomski studij pedagogije i hrvatskog jezika i književnosti. Nekoliko je godina radio u sustavu odgoja i obrazovanja na radnom mjestu stručnog suradnika pedagoga. 2018. se godine odlučio usmjeriti u području pojačane brige i nadzora nad djecom i mladeži, čiji je bio voditelj. „Izlet“ u svijet izvan sustava odgoja i obrazovanja doveo ga je do današnjeg radnog mjesta ravnatelja Centra za autizam u Osijeku. Priznao je kako je plašio dolaska u Centar jer je trebao preuzeti najodgovorniju ulogu u instituciji koja se bavi teško oboljelom djecu, za što ga studij nije pripremio. Aucades fortuna iuvat – geslo je kojim se Vladimir vodi pa je hrabro zakoračio u svijet za koji i od kojega treba još puno učiti.

Renata Forjan magistra je mađarskog i engleskog jezika i književnosti. Renata je 2013. godine diplomirala na Filozofskom fakultetu Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku. Prije studija, točnije od 2000. godine, radila je u Parku prirode Kopački rit na poslovima vezanima uz turizam i promociju. Za vrijeme studija, nastavila je raditi u Parku prirode Kopački rit sve do kraja 2019. godine. Iako je išla drugačijim putem negoli što ide većina studenata jer je prvo radila pa se odlučila za studij, to nije vidjela kao prepreku; štoviše, iskustvo joj je pomoglo prilikom studiranja. Nakon studija, postala je sudskim tumačem za mađarski i engleski jezik i otvorila svoj obrt za prevoditeljske usluge. Od 2020. godine do danas zaposlena je na mjestu direktorice u Turističkoj zajednici Općini Bilje - Kopački rit koja je potpisala ugovor o suradnji s Filozofskom fakultetom u Osijeku koji će slati studente prevoditeljska studija na kraću praksu u Turističku zajednicu.

Hrvoje Grganović magistar je njemačkog jezika i književnosti čiji je prevoditeljski smjer završio na Filozofskome fakultetu u Osijeku. Više je puta istaknuo financijsku i operativnu pomoć koju mu je pružio Fakultet kojemu će za to uvijek biti zahvalan. Tražeći svoje mjesto pod sunce, Hrvoje je otišao u Bruxelles i okušao se na različitim razgovorima za posao da bi se u konačnici, trenutno, smjestio na radnome mjestu vanjskog službenika za projekte i komunikacijsku podršku.

Ana Jurić magistra je psihologije koju je završila na Filozofskom fakultetu u Osijeku 2011. godine od kada radi u struci. 5 je godina provela radeći u sustavu socijalne skrbi (SOS Dječje selo Ladimirevci i Centar za socijalnu skrb Osijek). Posljednjih je 5 godina zaposlenica plavih odora koje nas svakodnevno čuvaju. Drugim riječima, radi u Policijskoj upravi osječko-baranjskoj kao stručni savjetnik psiholog. Uz to je završila edukaciju iz geštalt psihoterapije. Ana je priznala kako joj je bilo vrlo teško motivirati kolege da joj se povjere i zatraže stručnu pomoć nakon proživljenih stresnih i traumatskih događaja posebice jer je to struka tradicionalno vezana uz muški, „neranjivi“ rod. No, nepokolebljiva je Ana strpljivo gradila povjerenje i uspjela u svome zadatku pa joj se sada kolege obraćaju za pomoć i oko privatnih problema.

Branislav Miličić završio je Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku 2008. godine, smjer povijest i hrvatski jezik i književnost. Završio je i poslijediplomski studij crkvene povijesti na Evanđeoskom teološkom fakultetu u Osijeku na kojemu honorarno predaje Povijest Crkve. 2010. je godine upisao poslijediplomski doktorski studij Humanističke znanosti, smjer povijest na Sveučilištu u Zadru. Sudjelovao je na nekoliko znanstvenih skupova. Područja su mu znanstvenog djelovanja crkvena, gospodarska i monetarna povijest 19. i 20. stoljeća. Danas je zaposlen kao kustos u Muzeju Slavonije u Osijeku gdje vodi numizmatski odjel. Održao je više skupnih i jednu samostalnu izložbu. Član je udruge Hrvatski autorski strip i Alumni udruge FFOS-a te predsjednik Agencije lokalne demokracije, Osijek.

Mirna Šostarko magistra je pedagogije i filozofije. Posljednje je 4 godine zaposlena u civilnom sektoru. Nakon radnog iskustva u Udruzi za rad s mladima Breza, danas radi kao stručna suradnica u DKolektivu i Hrvatskom centru za razvoj volonterstva. Ujedno je i suosnivačica Mladforme te Udruge Generator. Bavi se promocijom aktivizma mladih i kritičkog razmišljanja.

Mišo Tokić magistar je filozofije i hrvatskog jezika i književnosti. Nakon završetka diplomskog studija filozofije i hrvatskog jezika, Mišo se 2011. godine zaposlio u izdavačkoj kući Alfa na mjesto stručnog suradnika u promociji i marketingu, a 2016. je postao koordinatorom. Godinu poslije upisao je poslijediplomski studij na Doktorskoj školi u Osijeku na studiju Menadžment u kulturi, umjetnosti i obrazovanju. Kroz razne projekte doprinosi razvoju tvrtke i lokalne zajednice ustrojivši tako Alfinu akademiju na kojoj obrađuju stručne teme vezane uz nastavni proces. Tijekom tog je projekta održano više od 100 stručnih webinara 92 predavača, bilo je 31 225 posjeta i 15 089 pregledanih snimki. Mišo je održao veći broj predavanja i u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje na županijskim i međužupanijskim stručnim skupovima. Posebno je ponosan na projekte razvijanja materijala za darovite učenike i učenike koji rade po primjerenom programu.

 

TRIBINA: YOUTH WORK – PEDAGOGIJA NEFORMALNOG RADA S MLADIMA

Suradnja Alumni udruge Filozofskog fakulteta u Osijeku i Odsjeka za pedagogiju na Filozofskom fakultetu u Osijeku rezultirala je tribinom održanom 28. travnja 2021. godine preko Zoom platforme. Tribina je obrađivala temu Youth Worka, odnosno nastojalo se upoznati sve prisutne s pojmom Youth Work, a da bi publika mogla shvatiti što je to, moderatorice su ugostile četiri stručnjaka iz tog područja (youth workere) te dvoje mladih koji su bili korisnici neformalnog rada s mladima.

O Youth Worku iz perspektive profesionalizma govorili su Irena Mikulić, voditeljica odjela obrazovanja u PRONI Centru za socijalno podučavanje, zatim Nikica Torbica, voditelj Društvenog Ateljea, suosnivač inicijative mladih Mladforma te predsjednik upravnog odbora Alumni udruge FFOS, Mirna Šostarko, također jedna od suosnivačica inicijative mladih Mladforma te suradnica u Hrvatskom centru za razvoj volonterstva i Branimira Penić, članica upravnog odbora Mreže mladih Hrvatske. Perspektivu mladih koji su sudjelovali u projektima namijenjenima mladima predstavili su dvoje izuzetnih mladih pojedinaca – Iva Milas, učenica prvog razreda jezične gimnazije te Saša Milaković, student druge godine Ekonomskog fakulteta u Osijeku. Razgovor s mladima upotpunio je i prigodni videozapis, uradak učenice Ive Milas koja je nastojala slikovito prikazati dobrobiti sudjelovanja u takvim projektima. Čitavu tribinu moderirale su studentice Hrvatskog jezika i književnosti i Pedagogije na Filozofskom fakultetu u Osijeku, Ana Gorup i Bernarda Brekalo.

   

PROGRAM JAČANJA OBITELJI

U srijedu, 3. ožujka 2021. godine, održano je predavanje pod nazivom Program jačanja obitelji - Brižan dom za svako dijete. Predavanje je organizirano u virtualnom okruženju na Zoom platformi s početkom u 17:30 sati i trajalo je sat vremena, a održala ga je Tihana Stapić.

Predavanje je namjenu pronašlo u osvješćivanju širokog kruga obrazovnih djelatnika s programom koji provodi SOS Dječje selo Ladimirevci naziva Program jačanja obitelji. Navedeni program za cilj ima intenzivan rad na jačanju ranjivih obitelji, pomaganju u prevladavanju trenutačnih životnih teškoća, osnaživanju roditeljskih kompetencija, pružanju podrške djeci i mladima u procesu odrastanja, školovanja i sazrijevanja, a sve to s jasnim i glavnim s ciljem sprječavanja raspada obitelji i izdvajanja djece iz obitelji.

U radu Programa jačanja obitelji u Osječko-baranjskoj županiji sudjeluju Centri za socijalnu skrb Osijeka, Valpova, Našica i Donjeg Miholjca uz financijsku potporu Osječko-baranjske županije i SOS Dječjeg sela Hrvatska. Program jačanja obitelji u OBŽ-u traje od 16. 3. 2016. godine i sastoji se od mobilnog tima i savjetovališta. Glavni je cilj omogućiti djeci koja su u riziku od gubitka roditeljske skrbi odrastanje u brižnom obiteljskom okruženju, sprječavanje razdvajanja, reintegraciju obitelji i postizanje samoodrživosti. Osnovne usluge za djecu i jačanje kapaciteta roditelja koje pruža mobilni tim jesu obrazovna podrška, zdravstvena podrška, socijalna podrška, psihološka podrška, podrška roditeljima, ekonomska podrška, pravna podrška, podrška u poboljšanju stambenih/životnih uvjeta, prehrambena podrška, rekreacijska podrška i podrška u odjeći.

     

KAKO POSTATI ETWINNER?

U četvrtak, 25. veljače 2021. godine, održano je predavanje pod nazivom Kako postati eTwinner. Predavanje je organizirano u virtualnom okruženju na Zoom platformi s početkom u 18:00 sati i trajalo je sat vremena.

U središtu predavanja bilo je svim sudionicima pobliže objasniti što je to eTwinnig portal i kako on može pridonijeti kvalitetnom profesionalnom razvoju. Predavanje je podijeljeno u 3 dijela, u kojima su sudionici dobili uvid u nešto teorijskog znanja, ali i dobar dio praktičnog rada na portalu eTwinning. Naše su predavačice učiteljice razredne nastave iz OŠ Ladimirevci (Ljiljana Marinjak, Marina Arambašić i mr. sc. Marija Bulut Lukačević), koje dugo i s odličnim rezultatima koriste eTwinning portal kao dio svog profesionalnog rada.

U uvodnom dijelu predavanja saznali smo što je to eTwinning, odnosno što kao platforma nudi odgojno-obrazovnim radnicima. Predavačica je istaknula brojne prednosti koja pruža rad kroz eTwinning projekte, mogućnosti surađivanja sa školama s lokalne, državne i europske razine. Unutar online platforme i kroz suradnju učitelji mogu dobivati razna priznanja i nagrade koje kasnije mogu uspješno primijeniti u svome profesionalnom napredovanju i radu. Uvodni dio pokazao nam je i način registracije korak po korak, kao i početak rada na platformi.

U drugom smo dijelu od učiteljice Arambašić doznali nešto više o praktičnom snalaženju na online platformi eTwinning. Zajednički prolaženjem online platforme eTwinning u realnom vremenu doznali smo kako napraviti profil i pronaći druge korisnike/partnere na platformi. Upoznati smo s mogućnošću izrade osobnog portfelja, pronalaskom projekata koji odgovaraju našim interesima i sposobnostima. Također, pokazivanjem portala eTwinning u realnom vremenu predavačica je pokazala polaznicima kako mogu pratiti osobni napredak na platformi.

U završnom dijelu online predavanja od mr. sc. Marije Bulut Lukačević doznali nešto više o TwinSpaceu. Kako smo mogli doznati od predavačice, TwinSpace je virtualno mjesto na kojem se razvijaju eTwinningovi projekti, dostupno je samo učiteljima i učenicima koji sudjeluju u projektima, ali s mogućnošću pozivanja i drugih interesnih skupina. Nadalje, prisutnim slušateljima objašnjeno je da TwinSpace omogućuje organiziranje vlastitog projekta korištenjem suradničkih alata te organiziranjem mrežnih sastanaka. Predavačica je prisutne u realnom vremenu upoznala s načinima oblikovanja vlastitih stranica, sadržaja, unošenja materijala online te organizacijom online sastanaka za partnere uključene u projekt.

 

IZLOŽBA „DONACIJE – IZBOR IZ ZBIRKI MUZEJA SLAVONIJE 1994. – 2019.“ – VIRTUALNA ŠETNJA MUZEJOM SLAVONIJE

Predavanje i vodstvo održano je u četvrtak, 28. siječnja 2021. predvečer uoči Noći muzeja. Bilo je to prvo virtualno vodstvo održano u Muzeju Slavonije, a održano je pred nekoliko zainteresiranih profesora i učenika. Nakon kratkog uvoda i predstavljanja domaćina, moderator dr. sc. Ivan Lenard predao je riječ domaćinu. Za početak, domaćin mr. sc. Branislav Miličić, kustos u Muzeju Slavonije, u svom predavanju upoznao je posjetitelje s poslovima kustosa i sudbinom predmeta nakon što on završi u Muzeju. Tako se moglo saznati kako sve predmeti mogu završiti u Muzeju i što s njima kustosi i muzejski tehničari sve moraju učiniti kako bi postali muzejski predmeti.

Kroz virtualno razgledavanje izložbe „Donacije – izbor iz zbirki Muzeja Slavonije 1994. – 2019.“ proveo nas je naš domaćin, voditelj Numizmatičkog odjela Muzeja Slavonije u Osijeku, i upoznao nas je sa zanimljivim predmetima koji su u Muzej stigli donacijom i nakon obrade postali muzejskim predmetima spremnima za izložbu. Vidjeli smo tako darovane knjige, stare studentske bonove Sveučilišta J. J. Strossmayera, sve do starih mobitela koji su, eto nastavili svoj život kao muzejski predmeti.