Skupovi održani u lipnju 2025. godine

Mediating Violence: Popular Culture and Contemporary Adaptations

U četvrtak i petak, 5. i 6. lipnja 2025., u Maloj svečanoj dvorani Filozofskog fakulteta održana je međunarodna anglistička konferencija Mediating Violence: Popular Culture and Contemporary Adaptations. Konferencija je dio internog projekta Nasilje u suvremenim adaptacijama i popularnoj kulturi (2024–2025), voditeljice dr. sc. Jelene Pataki Šumiga i projektnog tima koji čine izv. prof. dr. sc. Ljubica Matek i vanjski suradnici Valentina Markasović i Zvonimir Prtenjača s Odsjeka za engleski jezik i književnost te međunarodni vanjski suradnici prof. dr. sc. Kamilla Elliott sa Sveučilišta u Lancasteru i izv. prof. dr. sc. Matthew Leggatt sa Sveučilišta u Winchesteru, UK.

Uz plenarne izlagače i njihova predavanja – „Mediating Violence: Kara Walker and Harper’s Pictorial History of the Civil War (Annotated) (2005)“  profesorice Elliott i „Deadly Dystopian Play“ izv. profesora Leggatta – sudionici su imali priliku poslušati dvadeset izlaganja sudionika sa sveučilišta u Osijeku, Zagrebu, Zadru, ali i iz Mađarske, Slovenije, Portugala, SAD-a te s Novog Zelanda.

Cilj je konferencije, kao i cjelokupnog projekta, bio iz različitih perspektiva sagledati fenomen nasilja u najširem smislu – psihološkom, verbalnom, seksualnom i tjelesnom – kako bi se utvrdili razlozi učestalosti i popularnosti takvih umjetničkih, medijskih i pop-kulturalnih prikaza te njihov smisao za suvremenog čitatelja, gledatelja ili igrača videoigara. Izlaganja su bila popraćena nizom pitanja i zanimljivih rasprava, što potvrđuje aktualnost teme i potrebu za daljnjim istraživanjem, čemu će pridonijeti i planirani zbornik radova s konferencije.

U organizaciji konferencije pomogli su i studenti prve godine diplomskog studija Ivana Duvnjak i Stipe Koprivnjak, a izlaganjima su  prisustvovali i njihovi zainteresirani kolege, studenti prijediplomskog i diplomskog studija Engleskog jezika i književnosti.

Međunarodna znanstvena konferencija Globalne i lokalne perspektive pedagogije

Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska, Odsjek za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Ljubljani, Slovenija te Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Centar za znanstveni rad u Vinkovcima organizatori su 2. međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije koja se održala od 11. do 13. lipnja 2025. godine na Filozofskom fakultetu u Osijeku.

Konferencija je osmišljena kao mjesto razmjene pedagogijskih teorijskih spoznaja, empirijskih istraživanja, ideja i iskustava iz pedagoške prakse, s naglaskom na dinamici između globalnih i lokalnih perspektiva pedagogije. Cilj je konferencije bio ostvariti interakciju znanosti i prakse, a teme o kojima se raspravljalo na konferenciji uključuju inovacije, promjene i izazove u odgoju i obrazovanju, razvoj otpornosti u odgoju i obrazovanju, umjetnu inteligenciju i tehnologiju u sustavu odgoja i obrazovanja, profesionalno učenje i razvoj, odgoj i obrazovanje za održivi razvoj, istraživanja u nastavi, obrazovanje odraslih te studentsku sekciju.

Svoj doprinos promišljanju važnih tema iz područja pedagogijske znanosti na globalnoj i lokalnoj razini u okviru konferencije dalo je preko 200 izlagača iz 15 zemalja: Albanije, Bosne i Hercegovine, Češke, Hrvatske, Irske, Mađarske, Malezije, Njemačke, Poljske, Rumunjske, SAD-a, Sjeverne Makedonije, Slovenije, Srbije i Ujedinjenog Kraljevstva. Program konferencije obuhvaćao je šest plenarnih izlaganja sljedećih autora: prof. dr. sc. Alexander M. Sidorkin (California State University, Sacramento, SAD), izv. prof. dr. sc. Klara Skubic Ermenc i prof. dr. sc. Jana Kalin (Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani, Slovenia), izv. prof. dr. sc. Peter Kelly (Plymouth Institute of Education, University of Plymouth, UK), prof. dr. sc. Marija Sablić i izv. prof. dr. sc. Renata Jukić (Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera Osijek, Hrvatska), prof. hab. Marta Kowalczuk-Walędziak (Uniwersytet w Białymstoku, Poland) i prof. dr. sc. Branko Bognar (Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera Osijek, Hrvatska). Također, na konferenciji je održano 106 usmenih izlaganja, tri radionice, predstavljene su dvije znanstvene monografije i jedan priručnik te 11 postera.

Podršku konferenciji pružili su Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih Republike Hrvatske, Agencija za odgoj i obrazovanje, Osječko-baranjska županija, Grad Osijek, Hrvatsko pedagogijsko društvo i Plymouth Institute of Education, University of Plymouth.

Broj sudionika (234), renomirani plenarni izlagači te broj i raznovrsnost izlaganja sudionika konferencije potvrdili su ključnu ulogu pedagogije kao znanstvene discipline koja daje značajan doprinos uspješnom odgovaranju na izazove današnjice, osnažujući temeljne vrijednosti i usmjeravajući odgoj i obrazovanje prema humanijem, održivijem i pravednijem društvu.