U ponedjeljak, 5. lipnja 2023. u svečanoj dvorani Filozofskog fakulteta Osijek (soba 60) s početkom u 15 sati održan je Dan otvorene nastave iz kolegija Metodologija pedagogijskih istraživanja na drugoj godini dvopredmetnog prijediplomskog studija Pedagogije. Cilj događaja bio je omogućiti studentima da sa zainteresiranom publikom podijele rezultate svojih akcijskih istraživanja, koja su provodili u okviru nastave iz kolegija Metodologija pedagogijskih istraživanja tijekom ljetnog semestra ak. god. 2022./2023. Budući da su akcijska istraživanja pedagoga, učitelja i nastavnika izuzetno važna za njihov profesionalni, ali i osobni razvoj, izvođači kolegija željeli su omogućiti studentima diseminaciju rezultata vlastitih istraživanja kako bi potaknuli sudionike skupa, primarno kolege s drugih studijskih smjerova, na ostvarivanje akcijskih istraživanja u svojoj praksi.
Dan otvorene nastave pozdravim su govorima otvorili prodekanica za nastavu i studente izv. prof. dr. sc. Sanja Jukić, prodekanica za znanost i međunarodnu suradnju doc. dr. sc. Stephanie Jug te nositelj kolegija prof. dr. sc. Branko Bognar, a susret je moderirala asistentica Mia Filipov. Studenti Ida Polak, Vilim Szabo, Ana Škudar, Tena Grlica i Lorena Grandić, okupljeni unutar tima Smarties, izložili su rezultate svoga istraživanja naslovljenog Poticanje suradničke igre s djecom predškolske dobi. Studenti Marija Antonić, Melani Komljenović, Lea Marija Mihajlović, Jelena Nigović i Vanja Vujković Bukvin, članovi tima Norne, svoje su istraživanje naslovili Poticanje tolerancije prema nacionalnim manjinama. Studentice Lucija Boljkovac, Romana Ježina, Kitti Kovač, Laura Šargač i Natali Tomić, članice tima Super Sonic Five, sudjelovale su u skupu izlaganjem naziva Poticanje kritičkog mišljenja adolescenata o posljedicama korištenja opojnih sredstava. Nakon prvog bloka izlaganja uslijedila je rasprava studenata i nastavnika uz mnoštvo pitanja koja su ponajprije postavljali studenti jedni drugima i tako produbljivali znanstvenu komunikaciju. Nakon rasprave studentice Maja Borić, Vanesa Frelih, Iva Smes, Mirna Pejić i Mirta Polinčić, okupljene unutar tima Kroatistice, predstavile su rezultate svoga istraživanja naziva Nastava Hrvatskog jezika u prirodi. Studenti Adrian Brezovac, Ema Gabrijela Horvatić, Dorja Ivanović, Ena Jelošek i Ena Kekez, članovi tima EDA, sudjelovali su u skupu izlaganjem naslovljenim Poticanje kritičkog prosuđivanja učenika prilikom korištenja interneta. Skup su zaključile studentice Ines Aleksić, Beti Beljan, Amalia Gerenčir i Ena Matasović, članice tima Pustinjske ruže, izlaganjem naziva Strategije suočavanja sa socijalnom anksioznošću u nastavi, nakon kojega je uslijedila završna rasprava studenata. Prije zatvaranja Dana otvorene nastave iz kolegija Metodologija pedagogijskih istraživanja studentima su dodijeljene prigodne potvrdnice za sudjelovanje na skupu.
Završni skup s umirovljenicima iz udruga Aktivni umirovljenici Osijek i Sindikat umirovljenika Hrvatske Osijek održan je u utorak, 6. lipnja u svečanoj dvorani (soba 60) s početkom u 13:15. Na skupu je predstavljena radna verzija priručnika za gerontogoški rad sa starijim osobama, na kojemu su izv. prof. dr. sc. Renata Jukić i asistentica Mia Filipov surađivale sa studentima Pedagogije ak. god. 2021./2022. i 2022./2023. u okviru kolegija Andragogija. Završni skup s umirovljenicima pozdravim su govorima ispred Uprave Filozofskog fakulteta Osijek otvorile prodekanica za nastavu i studente izv. prof. dr. sc. Sanja Jukić i prodekanica za znanost i međunarodnu suradnju doc. dr. sc. Stephanie Jug. Nazočnima se obratio i v. d. voditelja Odsjeka za pedagogiju izv. prof. dr. sc. Goran Livazović, nakon kojega su prisutne pozdravili predsjednici umirovljeničkih udruga g. Mato Obradović i gđa Jelena Dodig. Priručnik su predstavile nositeljica kolegija Andragogija izv. prof. dr. sc. Renata Jukić i predmetna asistentica Mia Filipov, a susret je moderirala studentica Magdalena Bilić.
Nakon predstavljanja priručnika kao ploda suradnje studenata, umirovljenika i izvođačica kolegija otvoren je kreativni dio skupa, na kojemu se željelo dobiti povratne informacije od umirovljenika, studenata te znanstvenika s Odsjeka za pedagogiju o ostvarenim aktivnostima, ali i ideje kako nastaviti pružati podršku studentima pedagogije prilikom izgradnje profesionalnih kompetencija za rad sa starijim osobama te kako doprinijeti slobodnom vremenu starijih u Osijeku. Poseban je naglasak bio na razgovoru o profesionalnoj ulozi pedagoga u pružanju odgojno-obrazovne podrške osobama treće životne dobi u Hrvatskoj, za što je nužno već u okviru studija razvijati profesionalne kompetencije. Stoga je bilo govora i o mogućnosti uvođenja kolegija Gerontogogija na studij Pedagogije, odnosno diplomskog studija Andragogija, ali i drugih neformalnih/informalnih oblika podrške razvoju kompetencija studenata za rad sa starijima (volontiranje, stručna praksa). Na kraju skupa upriličena je prigodna zakuska i opušteno druženje okupljenih, a svi sudionici dobili su zahvalnice za sudjelovanje u izradi priručnika za gerontogoški rad sa starijim osobama (studenti), odnosno u gerontogoškim radionicama sa studentima Pedagogije ostvarenim u okviru kolegija Andragogija (umirovljenici).