Uhhh… bilo je uzbudljivo tih davnih godina u Zagrebu. Na putu do škole prvi walkmani s prvim snimkama CLASHA, JAMA, STRANGLERSA… GANG OF FOURA… ali i prvi tonski zapisi Azre, Kazališta, Filma, (već!) starog Valjka… no posebno HAUSTORA!
Navikli na neurotične, brze gitarske rafale i žestoke bubnjarske ritmove punka i new-wavea na YU-način, ovo je bilo nešto sasma novo… »Novo«? (9 puta novo, pa Još jučer samo na filmu… glasio je naslov Jurina »filma« i grupe Film.) Zarazni slow-reggae, s pasažima saksofona, trube i trombona, višeglasni vokali, zarazna melodija koja je ušla u svako »žedno uho«. »Djevojke u ljetnim haljinama… ljubim ih u leđa… moj je grad večeras dobio luku… to je, to je, to je… MOJA PRVA LJUBAV«. Poziv u Kulušić bila je ponuda koja se ne odbija. Haustor kao “Rundek-Sacher teatar” slatko-gorki šlag torte ritmova ZG-ulicâ. 1981. bila je ključna godina za HAUSTOR. U zimu i proljeće izlazi prvi singl, a koji mjesec kasnije i album prvijenac. Kontroverzu navješćuje b-strana singla: »Pogled u b(olju) b(udućnost)«, da bi kulminirala »Radničkom klasom (koja) odlazi u raj«. Umjesto na debiju skupine, smjestila se na drugi album s naslovom »Treći svijet« (1, 2, 3!). 17. svibanj 1981. bilježi i – danas već mitski – nastup, uz Šarla i Gang of 4, na zagrebačkom biennaleu. Rock-teatar definitivno je iskoračio stazama što ih je utrlo karizmatsko Kugla glumište.
»Mijenjam se«, »Radio«, »Crni žbir«, »Duhovo«, »Lice«… dio su svevremenske pjesmarice najvažnije godine (1981.) u povijesti YU-rock glazbe. Ali, Treći svijet bio je iskorak »onkraj«. »Lijeni reggae« ulaz u album s »Neobičan dan« bio je tek naznaka zvuka kojeg ni prije ni poslije ovdje više nije bilo. Hipnotički ritmovi koji su micali tijelo i punili um socijalnom sviješću, posveta je svemu »drugom i drukčijem«. Andski Ayllu samponi, panove svirale, siringe… talking drum… skice iz života poniženih, uvrijeđenih, socijalno depriviranih nesretnika »trećeg svijeta«, dok pred njima stoje »momci s automatima«. »Ustani i kreni… kraj tebe diše treći svijet…i digni visoko ruke«.
Sacher je tada otišao. HAUSTOR je prepustio Rundeku. Dvije samosvojne autorske osobnosti bile su previše za ovaj band… no ostaju nam te dvije ploče.
Što, pak, meni ostaje kao spomen na te dane? Jedan crveni, karirani šal kojeg sam nosio prije upadanja iz zime u vrući Kulušić siječnja 82. Kao da se Darko sjetio i mene, i malena mi gadgeta iz tih dana u Šal od svile… I danas ga nosim.
mkrivak
Pregled privatnosti
Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.
Neophodni kolačići
Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića.
Ukoliko onemogućite ovaj kolačić, mi nećemo moći spremiti vaše postavke. To znači da ćete prilikom svake posjete morati odobriti ili blokirati kolačiće.
Kolačići trećih strana
Ova web stranica koristi Google Analytics za prikupljanje anonimnih informacija kao što su broj posjetitelja na stranicu i najpopularnije stranice.
Omogućivanjem ovog kolačića pomažete nam u poboljšanju naše web stranice.
Najprije omogućite Neophodne kolačiće kako bismo mogli spremiti vaše postavke!