U Tjednu znanosti je 7. veljače održana interaktivna radionica na engleskom jeziku “Fake news fighters” koju je osmislila izv.prof.dr.sc. Tanja Gradečak i provela je u suradnji s Dorijanom Gudurićem, profesorom engleskog jezika u Gimnaziji Vukovar, našim alumnusom (završio je Diplomski nastavnički studij engleskog jezika i književnosti te diplomski komunikološki studij mađarskog jezika i književnosti) te doktorandom našeg PDS-a Jezikoslovlje. Radionica je bila usmjerena na interaktivne aktivnosti s učenicima 2. b razreda Jezične gimnazije gdje su voditelji nakon kratkog uvoda u definiciju lažnih vijesti, primjera s Tik Toka i Twittera i eksperimenta o vezi riječi i misli popričali s učenicima o njihovim iskustvima s društvenim mrežama i jesu li nailazili na lažne vijesti ili ono što je njima izgledalo kao dezinformacija te kako su na njih reagirali.
Središnji je dio radionice bio posvećen igranju slobodno dostupne online igrice na www.getbadnews.com gdje je cilj skupiti što više pratitelja prateći korake, tj. strategije stvaranja dezinformacija kao što su stvaranje lažnog identiteta, pozivanje na negativne emocije, polarizacija, stvaranje teorije zavjere, objeda, trolanje isl. Ova je igrica osmišljena na temelju znanstveno istražene i potvrđene teorije komunikacije, tzv. “teorije cijepljenja ” (eng. Innoculation Theory) gdje se tvrdi da učenjem strategija stvaranja “loših vijesti” budemo “cijepljeni” protiv njih, baš kao što unošenjem oslabljenih virusa budemo cijepljeni protiv bolesti kojima su oni uzročnici. Učenici su se pokazali izvrsnim u skupljanju pratitelja, a Andrej, s najviše pratitelja, čak preko 27000 u 20 minuta, dobio je i nagradu kao najuspješniji manipulator:). Svaki od koraka, koji su učenici trebali opisati na uručcima koji su im na početku podijeljeni, je objašnjen te smo na kraju zaključili koji su se od njih pokazali najučinkovitijima i kada su uspjeli privući najviše pratitelja.