Dana 20. 11. 2024. godine na Filozofskom fakultetu u Osijeku u 18 sati u Svečanoj dvorani održala se promocija knjige Pedagogijska aksiologija. Događaj su organizirali Udruga diplomiranih studenata Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Osijeku (Udruga Alumni) i dr. sc. Ivan Lenard.
Pozdravne riječi u ime Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Osijeku uputila je izv. prof. dr. sc. Renata Jukić. Zatim su uslijedile uvodne riječi dr. sc. Ivana Lenarda koji je kao moderator predstavio autore ovoga djela, a to su prof. dr. sc. Mirko Lukaš s Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Osijeku te dr. sc. Dean Cikovac. Publikacija objavljena u ožujku ove godine nastoji etablirati pedagogijsku aksiologiju kao zasebno područje istraživanja o sustavima vrijednosti u okviru pedagoških procesa. Djelo su recenzirala tri ugledna znanstvenika – prof. dr. sc. Željko Tanjić, rektor Hrvatskog katoličkog sveučilišta u Zagrebu, prof. dr. sc. Wolfgang Müller-Commichau sa Sveučilišta primijenjenih znanosti Rhein-Main, Wiesbaden te doc. dr. sc. Martin Strouhal s Karlovog sveučilišta u Pragu. U recenzijama se ističe doprinos autora u promatranju koncepta vrijednosti kao obzora za kulturno i moralno razumijevanje svijeta.
Autor prof. dr. sc. Mirko Lukaš knjigu je opisao kao interdisciplinarni spoj, gdje se kroz prizmu filozofske metodike uspostavljaju teorijski temelji, a kroz pedagošku prizmu kristalizira put za implementaciju odgojnog cilja. Knjiga nudi suvremen pogled na hijerarhiju vrijednosti, a ona je slikovito prikazana i na naslovnoj strani knjige. Riječ je o prikazu obrnute piramide uz novi strukturalni pristup vrijednostima – spiralni pristup. Na vrh piramide autori postavljaju nas same, koji prikupljamo obiteljske vrijednosti i na njima se poput spirale neprestano gradimo.
Autor dr. sc. Dean Cikovac u svome je govoru naglasio kako pedagogija ponekad nema spremne odgovore na društvene krize, a upravo su zato unutarnje vrijednosti naša nematerijalna baština i ono što se prenosi u pedagošku praksu. Istaknuo je kako u odgoju i obrazovanju fokus ne smije biti samo na prenošenju činjenica, već cilj treba biti poučavanje vrijednosti. Takva vrsta prenošenja znanja postiže se vlastitim primjerom, stoga je za pedagošku praksu od iznimne važnosti introspekcija i čvrsti moralni temelji kako bi svjesno oblikovali i našu budućnost i budućnost onih koje odgajamo.
U pitanjima iz publike sumirao se doprinos ovog djela koji je vidljiv kroz holistički i antropološki pristup pedagoškoj tematici te se istaknulo kako vrijednosti ne bi smjele biti podložne vanjskim utjecajima, već bi trebale biti putokaz i temelj u našem djelovanju.