Poduzetništvo mladih na internetu
(2023. – )
Glavni je cilj internog projekta Poduzetništvo mladih na internetu utvrditi koliko su mladi poduzetni preko interneta te kakvi su im stavovi o digitalnom poduzetništvu. Istraživanjem se nastoji ustanoviti koliko mladih zarađuje preko interneta i na koje načine, koliko vremena provode u takvim aktivnostima, iz kojih razloga to čine te u kojoj se mjeri pri tome pridržavaju etičkih načela. Osim toga, namjera je istraživanja ispitati što mladi misle o različitim aspektima rada preko interneta. Konstruiran je online anketni upitnik koji, osim pitanja o socio-demografskim obilježjima ispitanika, sadrži nekoliko skupina pitanja vezanih uz analiziranu problematiku. Ciljnu skupinu predstavljaju osobe stare između 18 i 30 godina iz Republike Hrvatske, s posebnim fokusom na studentsku populaciju. Na temelju dobivenih odgovora kreirana je baza podataka koja će poslužiti kao osnova za pisanje više znanstvenih radova.
Digitalna etika u akademskoj zajednici
(2020. – )
Cilj je internog projekta Digitalna etika u akademskoj zajednici ispitati stavove studenata o plagiranju u online okruženju, internetskom piratstvu i online oglašavanju. Za potrebe istraživanja osmišljen je strukturirani upitnik namijenjen studentima Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Podaci su prikupljeni pomoću online upitnika koji je izrađen u alatu Google obrasci te je formirana baza podataka odgovora. Rezultati istraživanja objavljeni su u sljedećim radovima:
- Dukić, G., Dukić, D., & Bodražić, B. (u tisku). Etika i društvena odgovornost u online oglašavanju: stavovi i percepcija studenata. Zbornik radova 6. međunarodnog znanstvenog skupa Europski realiteti – Održivost / Proceedings of the 6th International Scientific Conference European Realities – Sustainability.
- Dukić, G., Ištuk, T. (2023). Istraživanje važnosti ekonomskih razloga za internetsko piratstvo među sveučilišnim studentima. Marsonia: časopis za društvena i humanistička istraživanja, 2(2), 9-19.
- Dukić, G., Dukić, D., Kozina, G. (2022). Exploring the impact of online advertising on students’ consumer behaviour. In Janusevic, P. Hopkinson, I. Pandza Bajs (eds.), Preoceedings of the 88th International Scientific Conference on Economic and Social Development – “Roadmap to NetZero Economies and Businesses” (pp. 330-338). Dubai: Varazdin Development and Entrepreneurship Agency, Varazdin, Croatia / University North, Koprivnica, Croatia / Heriot-Watt University Dubai, Dubai, United Arab Emirates / Ministry of Energy & Infrastructure, Dubai, United Arab Emirates / Faculty of Management University of Warsaw, Warsaw, Poland / Faculty of Law, Economics and Social Sciences Sale – Mohammed V University in Rabat, Morocco / ENCGT – Ecole Nationale de Commerce et de Gestion de Tanger – Abdelmalek Essaadi University, Tangier, Morocco / Polytechnic of Medimurje in Cakovec, Cakovec, Croatia.
- Dukić, D. (2022). Plagiranje u digitalnom dobu: znanja i ponašanja studenata Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku. Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 65(1), 251-272.
- Ištuk, T. (2021). Internetsko piratstvo: stavovi i ponašanje studenata (Diplomski rad). Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet.
- Dukić, G., Dukić, D., Kozina, G. (2020). Online advertising: Effectiveness, information content and ethical issues. In M. Leko Šimić, B. Crnković (eds.), Proceedings of the 9th International Scientific Symposium “Region, Entrepreneurship, Development” (pp. 976-989). Osijek: Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Economics in Osijek.
Istraživanja informacijske i digitalne pismenosti studenata Sveučilišta u Osijeku i Rijeci
(projekt je trajao 2023.-2024.)
Europska komisija 2019.g. odredila je digitalnu pismenost kao temeljni segment digitalne kompetencije koja je jedna od 8 ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje. Digitalna pismenost prema Van Dijku sastoji se od operativnih, informacijskih, komunikacijskih i strategijskih vještina. Budući da su studenti populacija kojoj je primarni cilj učenje, stjecanje znanja te baratanje različitim izvorima, od njih se očekuje da su informacijski i digitalno pismeni što značajno utječe na ostvarenje planiranih ishoda učenja studija.
Cilj je istraživanja utvrditi razine informacijske i digitalne vještine studenata različitih studijskih smjerova i fakulteta na sveučilištu u Osijeku i Rijeci. U istraživanjima je primijenjena kvalitativna i kvantitativna metoda, a uzorak je obuhvatio petstotinjak studenata Sveučilišta u Rijeci i Osijeku.
Rezultati istraživanja objavljeni su u sljedećim radovima:
- Martinović, I.; Golenko, D.; Badurina, B. The level of digital competencies among students at two Croatian universities: a comparative study. Education for Information (2025). (u tisku)
- Golenko, D.; Martinović, I.; Badurina, B. Stavovi i mišljenja studenata Odsjeka za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Osijeku o vlastitim digitalnim vještinama i ulozi visokoškolske knjižnice u digitalnom opismenjivanju. Vjesnik bibliotekara Hrvatske 67, 3 (2024), str. 25-52.
DIH TERA
Centar za digitalnu etiku partner je na projektu koji je prijavljen kod Europske komisije na S3 platformi na Digitalni inovacijski Hub (DIH) te je odobren i klasificiran kao potpuno operativni DIH. https://tera.hr/projekt/digitalnoinovacijski-centar-tera/