Znanstvena djelatnost

POSTUPAK DOBIVANJA SUGLASNOSTI POVJERENSTVA ZA PROVJERU ETIČKE PRIHVATLJIVOSTI ISTRAŽIVANJA S LJUDIMA

 

Poštovane kolegice i kolege,

prije provedbe istraživanja bilo za potrebe znanstvenog rada, diplomskog rada i/ili sudjelovanja na konferencijama svoje istraživanje trebate prijaviti POVJERENSTVU ZA PROVJERU ETIČKE PRIHVATLJIVOSTI ISTRAŽIVANJA S LJUDIMA.

 

Članovi Povjerenstva od 1.10.2024. do 30.9.2026.:

  • prof. dr. sc. Silvija Ručević, predsjednica
  • prof. dr. sc. Daniela Šincek, članica
  • izv. prof. dr. sc. Jasmina Tomašić Humer, članica
  • izv. prof. dr. sc. Ana Kurtović, zamjenska članica
  • doc. dr. sc. Dino Krupić, zamjenski član.

 

U nastavku su koraci prilikom prijave Zamolbe te vas molimo da se istih pridržavate kako biste pravovremeno dobili Mišljenje Povjerenstva.

 

Prijave Povjerenstvu se šalju isključivo u e-obliku na etikapsi@ffos.hr.

  • Najkasnije 7 dana prije dana održavanja sjednice na e-poštu Povjerenstva se zaprimaju Zamolbe za odobrenje istraživanja, a predaju se na propisanom obrascu.

 

Prva verzija Zamolbe

  • Zamolbe za odobrenje istraživanja šaljete i u .docx (Word) i .pdf formatu
    • 1. verziju Zamolbe u .pdf formatu moraju potpisati svi istraživači (npr. student, mentor, znanstvenik/nastavnik itd.). Zamolbe koje nisu uopće potpisane ili neki od potpisa nedostaje neće se razmatrati (potpisom garantirate da ste upoznati sa sadržajem poslanog). Zamolba u .docx formatu se ne potpisuje.
  • 1. verzija Zamolbe za odobrenje istraživanja prije slanja Povjerenstvu mora se urudžbirati. Ukoliko se radi o Zamolbama za studentske radove to čini mentor.
  • 1. verziju Zamolbe, kao i e-poruku treba nasloviti: “POVJERENSTVO Prezime Ime” (npr. POVJERENSTVO Marulić Marko).
  • Ukoliko je istraživanje prethodno odobrilo etičko povjerenstvo neke druge ustanove/institucije/organizacije (npr. bolnica, škola ili druga ustanova u kojoj će podaci biti prikupljani), to odobrenje treba biti sastavni dio dokumentacije koja se prilaže uz prijavu istraživanja Povjerenstvu.
  • Priloge (uvodnu poruku za sudionike, mjerne instrumente itd.) stavite na kraj Obrasca (pod Prilozi).
  • U slučaju studentskih radova, studenti sve zamolbe trebaju predati uz supotpis mentora i dodajući mentora u e-poštu („cc/carbon copy“) kojom šalju Zamolbu.

 

 

Korigirane verzije Zamolbi

  • Korigirane Zamolbe za odobrenje istraživanja šaljete i u .docx (Word) i .pdf formatu
    • Korigirane u .pdf formatu moraju potpisati svi istraživači (npr. student, mentor, znanstvenik/nastavnik itd.). Zamolbe koje nisu uopće potpisane ili neki od potpisa nedostaje neće se razmatrati (potpisom garantirate da ste upoznati sa sadržajem poslanog). Zamolba u .docx formatu se ne potpisuje.
  • Sve korigirane Zamolbe za odobrenje istraživanja prije slanja Povjerenstvu se moraju urudžbirati. Ukoliko se radi o Zamolbama za studentske radove to čini mentor.
  • Korigirane verzije Zamolbi i e-poruku treba nasloviti: “POVJERENSTVO Prezime Ime-KORIGIRANO redni broj korigiranog obrasca”. (npr. POVJERENSTVO Marulić Marko-KORIGIRANO 1).
  • Korigirane verzije nacrta se mogu poslati Povjerenstvu neovisno o terminima održavanja sjednica, a Povjerenstvo će poslati odgovor u roku od 7 dana.
  • U slučaju studentskih radova, korigiranu verziju Zamolbe mora odobriti i mentor što označava odabirom opcije u samome obrascu.
  • Ukoliko su izmjene nacrta velike (npr. promjena ciljeva, hipoteza, mjernih instrumenata i sl.) tada izmijenjeni nacrt prijavljujete kao novu Zamolbu.

 

Iznimne situacije

  • Zamolbe za nacrte izrađene za potrebe kolegija šalje isključivo nositelj kolegija nakon što ih je pregledao i odobrio i to kao objedinjenu mapu, neovisno o terminima održavanja sjednica.
  • Ukoliko više studenata sudjeluje u istraživačkom projektu istog mentora (npr. više studenata zajedno provodi istraživanje iz kojih će svaki od studenata pisati svoj diplomski rad) tada svaki student ispunjava Zamolbu zasebno, dok ih mentor šalje objedinjeno prema ranije navedenim uputama.
  • U iznimnim situacijama poput prijava za kompetitivne projekte, zaposlenici mogu podnijeti Zamolbu neovisno o redovitim sjednicama uz obrazloženje hitnosti te će Povjerenstvo sazvati izvanrednu sjednicu u što kraćem roku, a ne dužem od 3 dana.

 

Dodatne napomene (važno!!!)

  • Obrasci i e-poruke koje nisu imenovane u skladu s naputcima na ovoj stranici neće se pregledavati.
  • U nacrtu ostaviti samo komentare članovima Povjerenstva. Izmjene u tekstu označite crvenim slovima (ne track changes!)
  • Odgovor članovima Povjerenstva, ukoliko je potrebno, označite s komentarima (unesi komentar/insert comment)/ne pišite svoja obrazloženja u tekstu e-poruke).
  • Mišljenje Povjerenstva ćete dobit tek nakon potrebnih izmjena.
  • S istraživanjem ne smijete krenuti prije nego li dobijete Mišljenje Povjerenstva. Ukoliko Povjerenstvo ima dokaze da se s istraživanjem krenulo prije nego li je postupak provjere završen, Povjerenstvo će uskratiti izdavanje Mišljenja.
  • Mišljenje Povjerenstva se ne daje za već provedena istraživanja (npr. zbog naknadnog zahtjeva časopisa, ugovornog tijela i sl.)

 

Obrazac za prijavu istraživanja POVJERENSTVU možete pronaći OVDJE.

 

TERMINI ODRŽAVANJA SJEDNICA POVJERENSTVA 

  • Prijave se šalju najkasnije 7 dana prije termina održavanja sjednice.
  • Termini održavanja sjednica u ak. godini 2024./2025. godini su:
    • 23.10. (zaprimanje prijava do 16.10. u 23:59h)
    • 20.11. (zaprimanje prijava do 13.11. u 23:59h)
    • 18.12. (zaprimanje prijava do 11.12. u 23:59h)
    • 15.01. (zaprimanje prijava do 08.01. u 23:59h)
    • 12.02. (zaprimanje prijava do 05.02. u 23:59h)
    • 12.03. (zaprimanje prijava do 05.03. u 23:59h)
    • 16.04. (zaprimanje prijava do 09.04. u 23:59h)
    • 14.05. (zaprimanje prijava do 07.05. u 23:59h)
    • 11.06. (zaprimanje prijava do 04.06. u 23:59h)
    • 09.07. (zaprimanje prijava do 02.07. u 23:59h)
    • 27.08. (zaprimanje prijava do 20.08. u 23:59h)
    • 24.09. (zaprimanje prijava do 17.09. u 23:59h)

 

 

**************************************************************************************************************************************************************************************************************

EKSPERIMENTALNI SATI

 

Tijekom studija studenti trebaju sudjelovati u izvođenju znanstvenog rada i to na sljedeće načine:

  • – kao pomoćni istraživači
  • – kao sudionici
  • – kao pomoćnici pri unosu podataka

Do kraja studija svaki student treba sakupiti 50 eksperimentalnih sati u najmanje četiri različita istraživanja/projekta.

Obrazac za eksperimentalne sate možete pronaći OVDJE.

Student stječe pravo na potpis samo ako je ispunio obavezu sudjelovanja u istraživanjima (50 sati do kraja studija). Drugim riječima, potpis za kolegij Sudjelovanje u istraživanjima je uskraćen do predaje obrasca s eksperimentalnim satima.

  • – Student se za potpis treba javiti nositeljici izv. prof. dr. sc. Silviji Ručević i sa sobom ponijeti obrazac s eksperimentalnim satima!

 

**************************************************************************************************************************************************************************************************************

 

PROJEKTI

 

Znanstveni projekti

  1. prof. dr. sc. Gorka Vuletić:
  • 2016.-2017.  Uloga subjektivne kvalitete života u namjeri mladih ljudi za iseljenjem iz regije ili zemlje / Role of the subjective quality of life in young people intention for regional or international emigration Voditeljica projekta: Projekt Sveučilišta J.J.Strossmayer u Osijeku: INGI-2015-39 (2016-2017), projekt s međunarodnim sudjelovanjem (Dr.sc.RoseAnne Misajon, Monash Iniversity Australia)
  • 2011.-2012.  “International collaboration workshop for strengthening  quality of life and health research resources in Croatia”  Projekt Hrvatske zaklade za znanost , br. 06.05/07; međunarodni projekt, voditeljica projekta.
  1. izv. prof. dr. sc. Silvija Ručević
  • 2017.-2021.: voditelj projekta: Problemi u ponašanju djece školske dobi: Uloga izvršnih funkcija, individualnih, obiteljskih i genetskih čimbenika kojeg financira Hrvatska zaklada za znanost (ECLAT) (IP-2016-06-3917). Više o projektu možete saznati >>> OVDJE
  • 2017.-2018.: voditelj projekta: Odnos psihopatskih tendencija i agresivnog ponašanja kod djece: uloga izvršnih funkcija i Catechol-o-methyltransferase (COMT) genotipa kojeg financira Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku (IZIP-2016-79).
  • 2015.-2016.: voditelj projekta: Uloga izvršnih funkcija u prosocijalnom i društveno neprihvatljivom ponašanju djece, financiralo Sveučilište u Osijeku (ECLAT) (IZIP-2014-81).
  • 2009.-2013.: FP7 project BECAN (ID: 23478/HEALTH/CALL 2007-B), koordinator za Istočnu Slavoniju; Voditeljica BECAN projekta u Hrvatskoj: prof. dr. sc. Marina Ajduković
  • 2006.-2013.: Djeca, mladi, obitelj i socijalni razvoj Hrvatske (MZOS, 066-066-1686-1431), istraživač; Voditeljica projekta: prof. dr. sc. Marina Ajduković
  1. izv. prof. dr. sc. Daniela Šincek:
  • Istraživanje novijih oblika rizičnog ponašanja mladih
  1. doc. dr. sc. Ana Jakopec
  • 2017.-2018.: voditelj projekta: Stavovi i ponašanja klijenata: Uloga (ne)pravednosti u akademskom kontekstu, financiralo Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku (IZIP-2016-16).
  • 2016. – do danas.: Modernisation of Higher Education Institutions through enhancement of Human Resources Management function (HRMinHEI), suradnica na projektu

 

Projekti u zajednici

 

PUBLIKACIJE

 

Sveučilišni udžbenici:

 

Prilozi povijesti psihologije u Hrvatskoj

urednik: Kolesarić, V.

izdaje Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb, 2019.

 

Priručnik za prevenciju nasilja preko interneta

urednica: Šincek, D.

autorice: Babić Čikeš, A.; Milić, M.; Šincek, D. i Tomašić Humer, J.

izdaje Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku

Osijek, 2016.

 

Veličina učinka

autori: Kolesarić, V. i  Tomašić Humer, J.

izdaje Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku

Osijek, 2016.

 

Kvaliteta života i zdravlje

urednica: Vuletić, G.

izdaje HRZZ i Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku

 

Ostale publikacije članova Odsjeka:

Prezime Ime Google Scholar profil (poveznica)
Babić Čikeš Ana https://scholar.google.hr/citations?user=9m4TCxkAAAAJ&hl=hr&oi=ao
Jakopec Ana https://scholar.google.hr/citations?user=wtG_kIsAAAAJ&hl=hr
Križanić Valerija https://scholar.google.hr/citations?user=Dx2McBEAAAAJ&hl=hr&oi=ao
Krupić Dino https://scholar.google.hr/citations?hl=hr&user=rbwA6QcAAAAJ&view_op=list_works
Kurtović Ana https://scholar.google.hr/citations?hl=hr&user=7CSepH4AAAAJ&view_op=list_works
Marčinko Ivana https://scholar.google.hr/citations?user=UK8dCcYAAAAJ&hl=hr
Marinić Damir https://scholar.google.hr/citations?hl=hr&user=BkOO3MoAAAAJ&view_op=list_works
Milić Marija https://scholar.google.hr/citations?user=dAxmXUdQbmcC&hl=hr
Ručević Silvija https://scholar.google.hr/citations?user=-h-M_bwAAAAJ&hl=hr
Šincek Daniela https://scholar.google.hr/citations?user=KGMn3b4AAAAJ&hl=hr&oi=ao
Tomašić Humer Jasmina https://scholar.google.hr/citations?user=jKfc7_kAAAAJ&hl=hr&oi=sra
Vrdoljak Gabrijela https://scholar.google.hr/citations?hl=hr&user=WC3uIg4AAAAJ&view_op=list_works
Vuletić Gorka https://scholar.google.hr/citations?user=-XFs3FMAAAAJ&hl=hr&oi=ao

 

SKUPOVI U ORGANIZACIJI ODSJEKA

X. međunarodni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici

Više o  skupu možete pročitati OVDJE.