Radionice studenata i nastavnica Odsjeka za pedagogiju s osječkim umirovljenicima

Studenti prve godine diplomskog studija Pedagogije i ove akademske godine provode gerontogoške radionice s članovima dviju osječkih umirovljeničkih udruga. Novost je ove godine to što vođenje aktivnosti ne ide samo jednosmjerno, od studenata prema umirovljenicima, već i članovi umirovljeničkih udruga održavaju radionice studentima. S tim su ciljem studenti i predmetna asistentica dr. sc. Mia Filipov u petak, 19. travnja ugošćeni u prostorijama gradske četvrti Jug II. Radionica članova udruge Sindikat umirovljenika Hrvatske Osijek započela je kratkim pregledom povijesti Udruge s naglaskom na različitim slobodnovremenskim aktivnostima koje pružaju svojim članovima, od putovanja do radionica s našim studentima. Potom su se studenti i asistentica upustili u neformalno druženje s umirovljenicima, koje je uključivalo tradicionalnu igru karike na marike te pikado, a najhrabriji su se opredijelili za pripremu langošica s članovima Udruge. Druženje je završilo prigodnom konzumacijom pripremljene hrane te dogovorom oko narednih zajedničkih aktivnosti.

 

U okviru Festivala znanosti u srijedu, 24. travnja održana je radionica Emocionalna inteligencija kao most između fluidne i kristalizirane inteligencije, koju su vodile izv. prof. dr. sc. Renata Jukić i dr. sc. Mia Filipov, asistentica. U radionici su sudjelovali studenti II. godine prijediplomskog studija i I. godine diplomskog studija Pedagogije te članice udruge Aktivni umirovljenici Osijek. Nakon upoznavanja sudionika i kratkog teorijskog uvoda uslijedio je ledolomac, čiji je cilj bio ukazati sudionicima da su sličniji nego što misle. Studenti i umirovljenici trebali su izraziti svoje (ne)slaganje s tvrdnjama tako da stanu bliže ili dalje u odnosu na liniju na podu. Primjeri tvrdnji bili su Više volim provoditi vrijeme s voljenima nego biti sam., Kad se suočavam s različitim izazovnim i stresnim situacijama, volim se posavjetovati s prijateljima i obitelji o tome kako ih riješiti. te Volim provoditi vrijeme u prirodi. Nije iznenadilo da su obje skupine sudionika gotovo potpuno jednako izražavale svoje (ne)slaganje s predviđenim tvrdnjama. Potom su u heterogenim skupinama razgovarali o prvim ljubavima, najdražim školskim uspomenama i slobodnom vremenu, prvo iznoseći vlastita iskustva i viđenja, a onda i tražeći sličnosti među sobom kao predstavnicima različitih generacija. Sudionici su na kraju zaključili da, iako naoko pripadaju “različitim svjetovima”, ipak ih veže mnogo sličnosti i da je emocionalna inteligencija ključ koji može pomoći ostvarivanju kvalitetnih odnosa između starije i mlađe populacije.